menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Knotwilg tot bonsai

Ga naar meest recente reactie

FOSSA

FOSSA

beste mensen,

ik had zo eens zitten denken........

zou men een knotwilg kunnen houden in een pot en opkweken tot bonsai?

je begrijpt wel é wat ik bedoel!

ik heb alvast een mooie tak van de knotwilg afgedaan en die staat nu in aarde

als hij geworteld is.....wat moet ik dan doen?

liefs
FOSSA
dinsdag 30 juni 2009 - 13:29
jumperke

Jumperke

Ik weet niet of dat te doen is, wss wel. Ik ken zelfs iemand die een buxus tot bonsai gevormd heeft, dus waarom niet...
Maar onthou wel, een bonsai kweken is een geval appart hoor!
Misschien zitten hier kenners die U verder kunnen helpen?

jerko
dinsdag 30 juni 2009 - 13:40
LordOfCantecroy

LordOfCantecroy

Soms kan even iets intikken in Google helpen: ik heb 'knotwilg bonsai' ingetikt, de eerste regel die ik bij de zoekresultaten lees is: 'Bonsai als hobby - Je kan bijvoorbeeld zeer eenvoudig knotwilgen tot bonsai bewerken'... Zo eenvoudig kan het dus soms zijn

Er bestaan trouwens blijkbaar veel pagina's met info over knotwilgen als bonsai, ik vermoed dat je op deze pagina's alle nodige info kan vinden...

dinsdag 30 juni 2009 - 13:45
FOSSA

FOSSA

BEDANKT VOOR DE TIPS

ALS HET ME LUKT HOOR JE NOG VAN ME

ZAL WEL EEN TIJDJE DUREN

liefs
FOSSA
dinsdag 30 juni 2009 - 13:48
Olala

Olala

Kijk eens op deze site: www.artofbonsai.org/galleries/tolley.php en vraag je dan af of het je al die moeite waard is. Als u denkt dat het een te verwezenlijken iets is om een knotwilg-miniatuurtje te maken,bv. aan een walkantje,zal het zeker de moeite waard zijn. http://www.artofbonsai.org/galleries/tolley.php
maandag 7 december 2009 - 21:37
Olala

Olala

Veelal wordt er gebruik gemaakt van traag groeiende bomen,dan heb je meer vat op het vormen van het plantje,google (afb.) bijv. eens op de woorden: ikadabuki (bomengroep uit een begraven tak),of ishitsuki (rotsbeplanting),of bunjingi (takken hoog op de stam),of kengai (watervalvorm).Tijdens het zoeken kom je nog wel andere vormtermen tegen.Nou ik zal maar zeggen,SteRkTe en veel PlAntPlEzIeR deze wInTErrRrR.Brrrrr.
maandag 7 december 2009 - 22:00
annabellie

Annabellie

als je ergens de boek op de kop kunt tikken van de uitgeverij lecturama

met de titel : hydrocultuur en het kweken van bonsais .

staat enorm veel informatie in om van doodgewone boompjes bonsais te maken .

is wel en oudere boek .

mischien ergens tweedehands of in de kringloopwinkel ofzo vindt je deze geregeld .
maandag 14 december 2009 - 14:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon