menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden pepino tamarillo

Ga naar meest recente reactie

danny2

Danny2

we hebben vandaag confituur gemaakt van pepino( meloenpeer), nu heb ik de moeite gedaan om zo'n 500 zaadjes eruit te halen. jullie krijgen ze gratis.
Om nu geen 20 brieven en postzegels te gebruiken verstuur ik er 1 naar Nederland en 1 in België, ik verzamal de adressen die mij binnen de week gemaild worden , schrijf ze op en doe er evenveel pakjes zaad bij. De eerste bij wie ze aankomen stuurt dan de overige zaden naar de volgende en zo krijgt elk zijn zaadjes en kost het je slechts één zegel .
hetzelfde ook voor zaden van de boomtomaat of tamarillo, je kan ze ook beiden bestellen.

groetjes danny

Planten & Tuinbenodigdheden

vrijdag 16 januari 2009 - 21:57
Rita1960

Rita1960

Hoi Danny,

Heb belangstelling voor de tamarillo.

Heb je een PM gezonden

groetjes,

Rita
vrijdag 16 januari 2009 - 22:09
Thanja

Thanja

Zo'n initiatief vind ik echt super!

Ik heb je een PM gestuurd.

Groetjes,

Thanja
vrijdag 16 januari 2009 - 22:39
Lysianthus

Lysianthus

Hello Danny,

Heb je deze topic gelezen?

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=1&sid=6&tid=22289&hl=pepino

Hartelijke groetjes
Lysianthus
zaterdag 17 januari 2009 - 09:25
danny2

Danny2

Dit zijn de vruchten van de boomtomaat of chypomandra betacea
[afbeelding verwijderd niet-https]

Planten & Tuinbenodigdheden

zaterdag 17 januari 2009 - 10:13
danny2

Danny2

tamarillo's aan boom, foto vandaag

Planten & Tuinbenodigdheden

zaterdag 17 januari 2009 - 10:14
Fons

Fons

En dit is mijn tomatenboom.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes Fons.
zaterdag 17 januari 2009 - 20:05
danny2

Danny2

en Fons wat doe jij met je tomaten?

groetjes danny
zaterdag 17 januari 2009 - 21:02
Fons

Fons

Tijdens de kerst enkele vruchten in fruitsalade verwerkt, de rest blijft gewoon hangen, af en toe eentje oppeuzelen.
Mijn grote tomatenboom heeft vruchten met oranje vruchtvlees, deze met rood paars vruchtvlees zijn smakelijker.
zaterdag 17 januari 2009 - 21:33
dilisen

Dilisen

Hallo Danny,

Ik heb wel belangstelling,heb je mailtje gezonden.

Nog een fijn weekend,
mvg Caroline
zaterdag 17 januari 2009 - 23:06
annetke

Annetke

Dag Danny,

met veel interesse las ik over jouw boomtomaat, chypomandra betaceo (trouwens, de tomaatjes zien er heerlijk uit)

Heb jij er zaad van of waar is het te koop.

Alvast bedankt voor je antwoord

Groetjes, annetke

zondag 18 januari 2009 - 09:56
danny2

Danny2

Hallo Annetke,

Vooreerst welkom op het forum en bij de grote groep tuinliefhebbers en wees vooral niet bang om vragen te stellen.
Vermoedelijk heb je het niet goed gelezen, maar geen probleem.
Je mailt gewoon je adres door naar mijn persoonlijke mail. Je klikt op mijn naam en krijgt daarna mijn gegevens en daaronder kan je persoonlijk berichtje versturen naar mij, eenmaal ingevuld klik je op verzenden en dan kan je gewoon terug op het forum.

groetjes danny
zondag 18 januari 2009 - 10:38
danny2

Danny2

Hallo,

de zaadjes worden maandag morgen verstuurd naar de eerst aangemelde personen uit België en Nederland.

groetjes danny
zaterdag 24 januari 2009 - 21:55
Rita1960

Rita1960

Danny,

zie er naar uit!

groetjes,

Rita
zaterdag 24 januari 2009 - 21:57
annetke

Annetke

Goede avond Danny

ik zie er ook naar uit, bedankt.

Groetjes annetke

Planten & Tuinbenodigdheden

zaterdag 24 januari 2009 - 22:45
Thanja

Thanja

Mijn moeder was gistermiddag op visite bij mij en vroeg naar de tuinplannen van dit jaar. Toen ik haar vertelde over zaadjes die ik zou krijgen van de pepino werd ze nieuwsgierig. De vrucht komt hier (midden- en noord-Nederland) niet voor. Nadat ik haar plaatjes had laten zien en wat verteld had over de smaak, werd ook mijn moeder enthousiast over de vruchten. Ze wil dan ook dolgraag twee planten van me hebben (voor in potten) als de zaadjes zijn ontkiemd.

De zaadjes zijn dus in aantocht! Danny, nogmaals bedankt voor het aanbod!

Thanja
zondag 25 januari 2009 - 10:57
dilisen

Dilisen

Hallo Danny,

Alvast bedankt hoor !

Geef wel een seintje als ze aangekomen zijn.

Nog een fijne zondag,
mvg Caroline

zondag 25 januari 2009 - 17:07
bisschop

Bisschop

Danny,
Ik hou je op de hoogte als ze toekomen.
mvg
marleen
zondag 25 januari 2009 - 20:16
Ouwepee

Ouwepee

Hallo Danny,
Hartelijk dank om de zaden door te zenden. Gisteren, dinsdag 27 januari, zat je briefomslag reeds in de bus.
Het toeval wil dat Ann Couwenbergh hier op bezoek kwam in de namiddag, ivm met Goji planten, druivenstekken, Karmozijnbes en Sunberries. Ik heb dus mijn porties zaden eruit genomen en de rest, met de lijst aan Ann meegegeven. Ik zal mijn zaadjes delen met mijn vriendin, die onlangs ook met eetbare planten begonnen is: http://home.hetnet.nl/~pvandeburgt/
Ik voeg ook een fotootje bij van mijn kweeksysteem met spaar/plantlampen en ontkiemde zaailingen.

Planten & Tuinbenodigdheden

woensdag 28 januari 2009 - 13:15
Rita1960

Rita1960

Hoi Danny,

De zaden zijn vanmiddag binnengekomen! Met mijn dank. Ook mooi verpakt.

Voor de volgende personen in Nl die deze zaden krijgen, nog even geduld, ik las in de zeer duidelijke bijsluiter van Danny, dat de zaden niet verzonden kunnen worden met (nacht)vorst.

Zodra het weer weer goed is stuur ik ze door naar de volgende.

Groetjes,

Rita
woensdag 28 januari 2009 - 17:55
danny2

Danny2

De zaden zijn inderdaad vorstgevoelig en de voorspellingen zondag waren voor deze ook al lager dan op dit moment. Nu is het wel zo dat ik brieven altijd 's morgens post en ze alzo niet lang in die koude bus steken. Weet nu niet wat er in Nederland is voorspeld, maar hier bij ons gaat het van -7 tot -11 en dat is toch wat koud.
Fijn dat jullie tevreden zijn en denk dat alles wel in orde komt;

groetjes danny
woensdag 28 januari 2009 - 20:07
Rita1960

Rita1960

't is hier nu - 2 gr C. en de verwachting is dat het de 1e paar dagen ook overdag niet boven de 0 gr C komt.
Heb de zaden weer in een envelop gedaan en wacht totdat het weer boven 0 gr C komt.
liggen bij nu op de secretaire in zo'n 18 gr C. wachtend op beter weer.

groetjes,

Rita
woensdag 28 januari 2009 - 20:23
annetke

Annetke

Hoi Danny
bedankt, heb mijn zaadjes uit de briefomslag genomen, die ik dinsdag kreeg van Leo, woensdag de rest zaden en de lijst aan het loket in het postkantoor afgegeven, zo zaten ze niet in de koude brievenbus.



donderdag 29 januari 2009 - 01:14
depauws

Depauws

Danny

Zaden zijn hier toegekomen en gaan opnieuw op de post ( met 1 pakje minder).
Bedankt
Silvain
vrijdag 30 januari 2009 - 20:02
dilisen

Dilisen

Hallo Danny,

Zaadjes zijn vandaag toegekomen via Silvain.Dus bedankt Silvain om ze door te sturen en Danny nogmaals bedankt voor de zaadjes,ben er heel gelukkig mee hoor !

De volgende op het lijstje is van Gentbrugge,dus de zaadjes worden persoonlijk in de bus gestopt, aangezien mijn man een straatje verder werkt is het maar kleine moeite,zo kunnen ze niet verloren gaan en hebben ze geen last van de nacht-vorst.


Nogmaals bedankt en nog een fijne avond,
mvg Caroline
woensdag 4 februari 2009 - 19:04
Rita1960

Rita1960

Danny,

vandaag de zaden op de post gedaan voor Maaike/ Lelystad. 't is nu weer dooi en de verwachting is dat het morgen/overmorgen ook nog zo is.

Groetjes,

Rita
woensdag 4 februari 2009 - 19:15
Thanja

Thanja

Ja, die zijn voor mij! Ik heb morgenmiddag vrij, dus ik hang natuurlijk de hele middag voor de brievenbus

Groetjes,

(Ma)thanja
woensdag 4 februari 2009 - 20:17
Thanja

Thanja

Ik heb de zaden ontvangen. De envelop gaat vanmiddag nog op de bus naar Kerkdriel.

Danny, wat een fijne beschrijving heb je erbij gedaan!

Groetjes,

Thanja

donderdag 5 februari 2009 - 14:20
hamamelis

Hamamelis

Hallo,

de zaadjes zijn ondertussen in Gentbrugge gearriveerd (waarvoor dank !) - ze zitten nu al in een envelop met postzegel te wachten om naar Affligem te vertrekken -> zal ze maandag op de bus doen, want blijkbaar gaat het maandagnacht niet vriezen.

Danny, nogmaals bedankt !!

zaterdag 7 februari 2009 - 16:40
hamamelis

Hamamelis

Voila, ze zijn onderweg naar Affligem !
maandag 9 februari 2009 - 10:44
bisschop

Bisschop

Ze zijn vandaag in affligem toegekomen Waarvoor hartelijk dank.
Ze vertrekken morgen naar een andere bestemming.
Tof idee.
mvg
marleen
dinsdag 10 februari 2009 - 19:56
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hallo,

Vandaag zijn de zaden bij mij aangekomen. Ik ben de laatste op het lijstje.
Bedankt Danny voor de zaden.

Groetjes Marion alias bloemenkoningin
vrijdag 13 februari 2009 - 15:55
danny2

Danny2

Fijn zo, wist wel dat het vlot zou verlopen, iedereen heeft graag hetzijne en liefst zo goedkoop mogelijk. Is nu ook het ideale moment om pepino en tamarillo te zaaien. En bovendien met al die zonneschijn en warm weer zullen ze wel snel gaan groeien.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes danny
vrijdag 13 februari 2009 - 18:24
bloemenkoningin

Bloemenkoningin

Hallo Danny,
Hier is het zonneschijn en dan sneeuw, dan bewolkt en regen en dan zonneschijn en hagel. We zorgen binnen voor warmte en voor het raam wordt het door de zon al best warm.
Groetjes Marion
vrijdag 13 februari 2009 - 21:11
han

Han

hallo danny
de zaadjes zijn in schijndel aan gekomen van de week en de laatste zijn door gestuurd naar volgend adres
wel een mooi systeem om zo de zaden door te sturen
zondag 1 maart 2009 - 16:31
Thanja

Thanja

@ Ernestine: Je schreef op 6 februari dat de zaden goed waren aangekomen (in dit topic)... Of ging dat over andere zaden?

zondag 1 maart 2009 - 19:19
danny2

Danny2

Ernestine,

volgens het lijstje zijn ze nu naar jou opweg, dus morgen of ten laatste dinsdag zijn ze bij jou.
@ Thanja, het gaat hier over diverse zendingen.

groetjes danny
zondag 1 maart 2009 - 20:55
Thanja

Thanja

Ah, oké, dat vermoeden had ik al.

Bij mij zijn er al 6 meloenpeerplantjes zichtbaar!

zondag 1 maart 2009 - 22:40
rialle

Rialle

Oooooh, deze topic heb ik niet gezien!! Zou ik toch nog wat zaad kunnen krijgen van allebei de soorten? Ik heb nl een kas gekocht die morgen wordt geleverd en dat is natuurlijk ideaal om ze daarin te kweken.
Ik wil je best de postzegel vergoeden Danny, dat is geen probleem.

Groetjes Rialle
donderdag 12 maart 2009 - 13:35
danny2

Danny2

@Rialle,

Heb nog van elk 2 pakjes liggen dus mail je adres maar door,

groetjes danny
donderdag 12 maart 2009 - 22:12
rialle

Rialle

Hoi Danny, de zaden (ook de andere bloemenzaden) zijn vandaag aangekomen waarvoor mijn hartelijke dank!
Kan ik de Pepino en de Tamarillo nu zaaien?
Ik heb eens gegoogled naar Pepino en ben er achter gekomen dat het een vaste plant is. Kan hij in de winter in de kas blijven of zet ik hem beter in een pot en dan 's winters binnen?

Groetjes Rialle
dinsdag 24 maart 2009 - 13:07
han

Han

de tormentilo komt ook uit
dinsdag 24 maart 2009 - 16:45
han

Han

de boom tomaat ook
dinsdag 24 maart 2009 - 16:45
danny2

Danny2

@ Rialle,
Je kan beiden nu zaaien, al wordt het al vrij laat voor de pepino om dit jaar nog rijpe vruchten te bekomen.
Je kan de planten overwinteren op een vorstvrije plaats, bij de minste nachtvorst zijn ze eraan. Zorg ook dat ze zeker niet uitdrogen in de winter.

@ Han, jij kan al bijna proeven.

groetjes danny
dinsdag 24 maart 2009 - 20:54
rialle

Rialle

Danny, ik heb gezocht naar informatie hoe de Pepino te verzorgen, maar ben niet echt veel wijzer geworden.
Ik las in de antwoorden hierboven dat er bij de zaden een goede beschrijving zat. Zou je mij die misschien kunnen doorsturen aljeblieft, dan heb ik een beetje idee hoe het moet, en wat ze graag hebben en wat niet.

Groetjes Rialle
donderdag 9 april 2009 - 08:04
bisschop

Bisschop

Danny,
De tomatillos en de pepinos komen uit.
mvg
marleen
donderdag 9 april 2009 - 08:13
danny2

Danny2

In de voorlaatste editie van tuinadviesmagazine stond er ook een beschrijving.

groetjes danny
donderdag 9 april 2009 - 20:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon