menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactus hangt slap

Dennisvti

Dennisvti

Hoi ik heb een schijfcactus. Deze staat voor het raam met voldoende licht.
Probleem is dat hij telkens na een paar weken schijven laat vallen en sommige zijn dan helemaal verschrompeld. Ik heb getest met meer water of tijd niks geven maar hij blijft het doen. Wat gaat er verkeerd?

C&S ziekten en plagen

donderdag 14 september 2023 - 10:37
Dany

Dany

Jouw cactus staat veel te donker daardoor maakt hij van die lange slappe leden aan. Je moet rekening houden dat cactussen in hun natuurlijk habitat veel meer licht krijgen plus dat het licht ginder veel intenser is vb. ginder schaduw is gelijk aan hier volle zon. Ik zou die vanaf volgend voorjaar in een plastieken pot zetten en verse grond geven, alle dunne slappe leden eraf halen en vanaf dat ze geen vriestemperaturen meer geven buiten zetten op een plaats waar heel veel licht komt pas op zet hem niet onmiddellijk in volle zon want dan gaat hij verbranden best hem buiten plaatsen bij bewolkt en wisselvallig weer zodat hij kan wennen aan zijn nieuwe plaats.
Vanaf nu zou ik hem koel zetten en droog houden tot volgend voorjaar. Ik zou ook die teil onder die pot weg halen cactussubstraat moet vlug nat zijn maar ook vlug terug droog zijn, lang nat staan is nefast voor cactussen.
donderdag 14 september 2023 - 12:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon