menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoya carnosa compacta

Ga naar meest recente reactie

Lucia

Lucia

Hoi Allemaal,
Ik heb boven staande probleem.
Alle middelen ter bestrijding zijn mij bekend.
Maar deze plant heeft zo veel onmogelijke kronkels en samen gevouwen blaadjes dat het bijna onmogelijk is om alles weg te krijgen.
Ik heb eerst het ergste maar onder een harde waterstraal weg gespoeld. Hierna met bestrijdings middel gespoten. Sommigge blaadjes zelfs maar afgebroken omdat je er niet tussen kunt komen. (en juist daar zitten die rotzakken natuurlijk)
Maar heeft iemand nog een tip om deze moeilijk gast, toch van zijn ongenode gasten af te helpen?????
zaterdag 15 december 2007 - 03:39
Ferdinand

Ferdinand

Een volledige onderdompeling in water met een fungicide, zou dat niet de oplossing kunnen zijn.
Fernand
zaterdag 15 december 2007 - 08:40
jumperke

Jumperke

Lijkt me ook de beste oplossong.

groetjes jerko
zaterdag 15 december 2007 - 10:44
Botanist

Botanist

De mijne heb ik luisloos gekregen door met Confidor (Bayer) te gieten.
zaterdag 15 december 2007 - 11:58
Paronoto

Paronoto

Heb hetzelfde probleem ook al "aan de lijve" ondervonden...Wat g'er ook aan doet die plant blijkt een "aantrekker" van wolluis te zijn maar dat is geen troost natuurlijk. Verleden nazomer nog maar eens gegoten met Perfekthion (6ml/liter) = reclame...en momenteel is ze nog proper en volgend seizoen is 't weer van dadde, dat weet ik zo, uit ervaring. Er zijn nu eenmaal planten die a.h.w. wolluizen aantrekken, ik heb ooit eens op dit Forum nen hele resem planten opgesomd waar men gegarandeerd ALTIJD wolluis kan aantreffen terwij er op andere, juist er naast staande planten NOOIT wolluis op te vinden is...Ten overvloede werden enkele vroeger verschenen artikels hierover weer boven gehaald, waarin dan ook ALLES werd uitgelegd wat er van wolluizen te vertellen valt....Conclusie, leer er mee leven en laat het niet te ver uit de hand lopen...Wat je ook voor bestrijdingsmiddel gebruikt, eenmaal raken die beesten of hun nakomelingen resistent/immuum en alleen nen voorhamer o.i.d. zal de oplossing zijn.
zaterdag 15 december 2007 - 14:42
Lucia

Lucia

Oke, bedankt voor alle adviesen.
Gewoon onder controle houden dus.
We proberen.
maandag 17 december 2007 - 09:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon