menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus

Ga naar meest recente reactie

Larreke

Larreke

hoi even een vraagje. Wanneer zou hibiscus eigenlijk moeten bloeien...????

In het vroege voorjaar heb ik twee planten gezet, volgens info op google, het plantenkaartje... zouden ze bloeien in het najaar (van eind augustus tot oktober). Maar die van mij staat al prachtig in bloei vanaf deze week. Niet dat ik er boos om ben hoor want ze zijn prachtig!!!! Heb alleen spijt dat ze naast het huis staan, op een plaats waar ik ze niet veel zie...

Wil nu gewoon even weten of dit normaal is, bloeien die van jullie ook al, of zijn die van mij een beetje abnormaal...
De variant die ik heb geplant is de paarse "bleu bird".

Groetjes Larreke
maandag 18 juni 2007 - 17:03
minouke

Minouke

halo larreke, dat is wel vroeg bij mij zijn het nog knoppen , gewoonlijk bloeien ze ergens in juli tot sept
en alles hangt wat af van de standplaats beschut of niet. nu bloeien lijkt mij vroeg , soms zijn pas gekochte planten wel wat voor getrokken om al in bloei te kunnen verkopen. volgend jaar zal het wel later zijn.

Als het een paar bloemen zijn zonder meer zou het van het vroege mooie weer kunnen zijn, ik heb hier ook zo'n specimens (andere planten) maar dan is het nog geen bloei zoals het zou moeten

maandag 18 juni 2007 - 17:33
Larreke

Larreke

Ja vermoedde al dat het volgend jaar later ging zijn! Ik heb twee planten eentje die echt enkel de ochtenzon heeft en eentje die iets (een paar uur) langer in de zon staat. Het is diegene die niet zoveel zon krijgt die bloeit... Gek hé! Ik zou eerder andersom verwachten eigenlijk. Ze heeft superveel knoppen al een eentje hiervan bloeit. Een aantal anderen staan bijna in bloei en de andere knoppen zullen ook geen weken meer op zich laten wachten.

Ik vertelde al dat ze op een plaats staan die niet in het zicht van het huis staat. Nu zou ik graag eentje hebben waar ik ze beter zie. Is stekken een oplossing. Heb ik dan volgend jaar bloemen op de planten en wanneer moet ik ze dat stekken. (Na de bloei) en hoe ga ik precies te werk.

Ik hoorde dat zaaien ook een oplossing was maar dan kan het vijf jaar duren eer ze bloeien... dat vind ik nogal lang wachten...

Groetekes en en alvast bedankt hoor.

Larreke
maandag 18 juni 2007 - 17:42
minouke

Minouke

ik zou zeggen doe geen moeite, ze zaaien zich zelf uit als onkruid. Je moet wel leren de zaailingen te herkennen, maar als je ziet dat rond de planten veel dezelfde zijn dan kunt ge toch al vermoeden.

ik heb er in donkerroze, purperblauwe, blauwe

ik vind ze ook mooi een beetje hawaiaans
maandag 18 juni 2007 - 18:22
boercharel

Boercharel

Bij ons staan er knoppen in.
Binnen een week of twee zal hij bloeien.

Groetjes !
maandag 18 juni 2007 - 18:33
Kwest

Kwest

Hallo Larreke,

Ik denk niet dat zaailingen van een hibiscus opkweken veel trager zal gaan dan stekken nemen....
maandag 18 juni 2007 - 19:36
Jeannette1

Jeannette1

Ik denk, dat het toch ook aan de omstandigheden ligt.
Bij ons in Bleisiwjk, is het al heeeeeeeeeeel lang erg vochtig.
Wij hebben 2 hele grote struiken in de tuin, maar daar zitten pas hele kleine knoppen aan.

Groetjes, Jeannette
maandag 18 juni 2007 - 20:10
Poohbeer

Poohbeer


Ik vertelde al dat ze op een plaats staan die niet in het zicht van het huis staat. Nu zou ik graag eentje hebben waar ik ze beter zie. Is stekken een oplossing. Heb ik dan volgend jaar bloemen op de planten en wanneer moet ik ze dat stekken. (Na de bloei) en hoe ga ik precies te werk.

Ik hoorde dat zaaien ook een oplossing was maar dan kan het vijf jaar duren eer ze bloeien... dat vind ik nogal lang wachten...

Groetekes en en alvast bedankt hoor.

Larreke


Wij hebben ook hibiscus staan die allemaal opgekweekt zijn uit zaailingen van uit de tuin van mijn ouders
Het tweede jaar heb je daar zeker al bloemen van en dan heb je de volgende jaren zelf zaailingen zat want wij moeten hier wat doen hoor om ze te verwijderen .

Poohbeer
maandag 18 juni 2007 - 23:06
Larreke

Larreke

Ik weet niet of zaailingen zo gemakkelijk gaan kweken bij ons. De moederstruiken staan immers geplant op een plaats waar worteldoek ligt... Das natuurlijk wel een probleempje voor de zaadjes he

allemaal heeeeel erg bedankt voor de info en tips

Larreke
maandag 18 juni 2007 - 23:39
Tine

Tine

Bij mij bloeit de hibiscus ook al.

Tine.
dinsdag 19 juni 2007 - 02:22
lisa

Lisa

bij mij bloeit de hibiscus nog niet en zo veer zijn wij toch niet uit elkaar tine

lisa
dinsdag 19 juni 2007 - 02:33
Tine

Tine

Lisa, ik straal extra warmte uit . Bij het naar bed gaan even een praatje maken, 's morgens goede morgen wensen en daarom bloeien de bloemen zo vroeg, gewoon omdat ik al mijn liefde over ze uitstrooi. Het helpt echt.
dinsdag 19 juni 2007 - 02:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon