menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mooie dubbele Papavers

Ga naar meest recente reactie

Jeannette1

Jeannette1

Beste mensen, gisteren bij onze wandeling zagen wij schitterende dubbele Papavers bij iemand in de tuin.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Jaloers, waarom?
[afbeelding verwijderd niet-https]
Zaadjes vragen kunnen wij altijd bij iedereen toch.
Groetjes, Jeannette
maandag 4 juni 2007 - 17:26
corrielat

Corrielat

Jaloers????... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA,
Ik houd me aanbevolen als de bolletjes rijp zijn,
maandag 4 juni 2007 - 17:32
Jeannette1

Jeannette1

Hai Corrielat, natuurlijk ben ik WEL jaloers op deze schoonheden!!!
Wij hebben daar gisteren heeeeeeeeeeel lang voor de tuin staan kijken, in de hoop dat de bewoners naar buiten kwamen.
Wij lopen er heel vaak langs, omdat het daar zo schoon en rustig is.
Dus..... eens ga ik daar aanbellen en vraag dan wel zaadjes of zaadbollen.
Zij hebben er genoeg staan dus.... in de hoop dat...
Groetjes, Jeannette

p.s. zodra ik zaadjes heb van welke plant dan ook, horen jullie het allemaal want dan zet ik ze hier neer.
maandag 4 juni 2007 - 17:40
corrielat

Corrielat

Een prima idee, Jeanette, ik ga ook eens proberen om zaad te verzamelen van welke plant dan ook.
Ik ben vanddag begonnen met een tuindagboek, ik hoop dat het lukt, daar wil ik ook foto's bij doen , met plaatjes die ik in tuicentrum (leen)..... als ik dan de bloeitijd bij zet en bv. wat voor weer het is, kan ik later?????? terug zien wat er bloeit, ik doe dan ook de gedroogde zaden erbij om vergissingen te voorkomen, dit lijkt me leuk om te doen,
maandag 4 juni 2007 - 17:47
corrielat

Corrielat

Oja, die papaver rechtsonder op jou foto vind ik ook heel mooi, daar houd ik me ook voor aanbevolen
maandag 4 juni 2007 - 17:49
Jeannette1

Jeannette1

Hai Corrielat, doe jij dat op je compuutje dat dagboekje bedoel ik?
Blijft dat privé?

Gisteren gaf iemand op het Forum een goed idee, om van de plant waar je het zaad van op wilt vangen een broodzak om die tak te doen zodat het zaad in die zak terecht komt.
Tak lang afsnijden en op zijn kop in die zak hangen.
Zoalng ze dat niet bij mij doen, vind ik alles best.

Zodra ik zaad heb van welke plant dan ook, hoor jij het zeker!!!

Groetjes, Jeannette
maandag 4 juni 2007 - 18:03
corrielat

Corrielat

Alvast bedankt,
Wat je vraag betreft, voorlopig nog prive, veel is er nog niet te melden
maandag 4 juni 2007 - 21:27
Jeannette1

Jeannette1

Hai Corrielat, oke, ik wacht wel af want kan mij er nog geen goed beeld van geven.
Ik stop alles zomaar in mijn afbeeldingen en die puilt uit.
Wel geregeld update van gemaakt uiteraard.
Groetjes, Jeannette
maandag 4 juni 2007 - 21:50
Esem

Esem

Jeannette1
ik heb ze in het licht roze staan ,maar nog niet in bloem.
Komen elk jaar met honderden terug uit zaad.
gr Esem,
dinsdag 5 juni 2007 - 07:23
Jeannette1

Jeannette1

Hai Esem, je hebt inmiddels wel begrepen, dat er zaadlustige personen op dit Forum aanwezig zijn.
3 kan ik er al met naam noemen, Corrielat, Spuddy en Jeannette
Hoewel ik van Spuddy niet weet of hij ook dubbele Papavers wil hebben
Ik wacht mijn tijd wel af als het mag!!!
Groetjes, Jeannette

Voor Corrielat!
Ik heb kleine medicijndoosjes en daar doe ik de zaadjes in, schrijf de naam er op en de kleur.
Uiteraard laat ik ze eerst goed drogen.
Groetjes, Jeannette
dinsdag 5 juni 2007 - 15:36
corrielat

Corrielat

Hallo jeanette,
Goede tip van die doosjes, gelukkig hoef ik geen medicijnen te nemen, (nog jong he) net boven de zestig, dus ik doe mijn zaadjes in koffie filterzakjes, gaat ook goed, en wat die medicijndoosjes betreft??????? misschien als ik ook eens naar de huisarts zou gaan voor een apk keuring wie weet wat er boven tafel komt, de storingen die ik heb daar zijn geen medicijnen voor, artrose in nek schouders en rug, en zes jaar geleden een nieuwe heup gekregen, mijn knie zou ook een opfrisser kunnen gebruiken maar daar durf ik nog niet goed aan, je ziet wel he, jonge meid hier
dinsdag 5 juni 2007 - 16:05
Jeannette1

Jeannette1

Hai Corrielat, medicijnen hebben gelukkig niets met een leeftijd te maken, anders was ik op mijn 5e al oud geweest.

Zo te zien, ben jij dus het vrouwtje van 7 miljoen???

In koffiezakjes, blijft het zeker droog.

Lachende groetjes, Jeannette
dinsdag 5 juni 2007 - 16:13
Bowie

Tekst aangepast

Bowie

Ik heb er die nog iets anders zijn: [afbeelding verwijderd niet-https]

En zoals ge ziet hier op de 2de foto, geen gebrek aan zaadverplaatsers: [afbeelding verwijderd niet-https]

De kleur rood is toch moeilijk om op beeld te weergeven. De 1ste foto is eigenlijk zo rood als op de foto van Jeanette. De 2de is roziger.

Er staan hier ook veel enkele, grote en kleine soorten, allemaal door de insecten overgebracht.

Heeft er iemand een idee hoe je die in een vaas kunt houden, want dat lukt dus niet.
dinsdag 5 juni 2007 - 18:16
Jeannette1

Jeannette1

Hai Tania, hebbe, hebbe, hebbe!!!
Schitterend, bij de 2e foto lijkt het wel een 3dubbele Papaver.
Ook deze kleur is erg mooi, als het zaad rijp is vernemen wij het wel neem ik aan.
Toevallig, dat er zoveel zaadverplaatsers in één keer op zaten!
Leuk en altijd een plaatje waard zeggen wij in Bleiswijk.
Groetjes, Jeannette
dinsdag 5 juni 2007 - 18:22
Bowie

Bowie

Wel Jeanette, ik was er efkens niet gerust op om die foto te nemen. Want ik heb die vanop een paar centimeters genomen, maar ze keken niet om, ze waren lekker bezig.
dinsdag 5 juni 2007 - 18:25
Jeannette1

Jeannette1

Hai Tania, je kunt ook stroop om de mond smeren, horen ze je niet. grapje.
Prachtig, ik kan uren naar dit soort foto's kijken en genieten.

Lat ze maar fijn bezig zijn, kun jij heeerlijke foto's maken.

Zo zijn wij gisteravond naar Scheveningen geweest voor de ondergaande zon, ook schitterende foto's genomen.

Uiteindelijk is dat ook de natuur en daar genieten wij met volle teugen van gelukkig.
Groetjes, Jeannette
dinsdag 5 juni 2007 - 18:31
hildavw

Hildavw

Dag allemaal,
Voor zaad van papavers ben ik ook wel te vinden.
Zelf zal ik zaad verzamelen van de gewone tuinpapaver.
Ik heb er ook nog staan die klein bloemen, maar dieprood, soms enkelvoudig, soms dubbele.
Ook zal ik nog zaad bewaren van slaapmutsjes, wel geen papaver, maar gelijkaardig bijna, wel geel.
Dus als het zover is, kunnen we misschien ruilen ?
groetjes van Hilda
woensdag 6 juni 2007 - 01:46
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hilda, hier zijn er velen voor zaadruil geloof ik.
Voor mij maakt het niet uit, wat voor soort bloemen of bloempjes eran komen, ze worden toch elk jar sterker neem ik aan.
Zodra ik zaad heb, zet ik het wel op het Forum, bedankt voor je aanbod!
Groetjes, Jeannette
woensdag 6 juni 2007 - 01:51
kitana

Kitana

Hei

Als jullie nog enkele zaadjes over hebben....Ik heb nog wel enkele plekjes in men tuin

Ik heb ook een soort papaver in men tuin staan,maar het is maar het eerste jaar dus ik heb nog niet veel zaadddoosjes maar er zit wel genoeg in om door te sturen

Verder heb ik wat zaad van akelei en van gele regen.Van nog andere ook maar ik weet de namen niet direct.

Voor de rest heb ik heel veel stekken en scheuten van vanalles maar dat gaat nogal moeilijk via de post hé
vrijdag 8 juni 2007 - 17:12
Jeannette1

Jeannette1

Hai Kitana, helaas zijn de zaadjes nog niet rijp.

Zodra ik iets heb, welke zaadjes dan ook, zal ik het op het Forum vermelden.

Zaadjes kunnen altijd via een envelopje gestuurd worden zowel heen als terug.

Alleen voor stekjes, zal je op een gegeven moment je adres moeten vermelden als iemand stekjes wil hebben.

Bewaar ze maar goed en b;lijf ze maar verzorgen, eens zullen mijn man en ik wel naar België komen.

Je fotosite heb ik gelinkt bij "Allemaal TuinForum Sites"

Groetjes, Jeannette
vrijdag 8 juni 2007 - 17:31
kitana

Kitana

Bedankt!

Ik verzorg men kleine plantjes zeker goed ik ben altijd bezig met vanalles.zo heb ik nu 5 olijfbomen gezaaid waarvan er 3 uitgekomen zijn tot nu toe.Ik heb 6 kleine appelboompjes staan.Verder congolezen,3 soorten kamperfoelie,grote maagdenpalm, vanaf volgend jaar panino's en enkele waterplanten.enzovoort

Dus als iemand iets moet hebben ik woon in erpe
De olijfboompjes doe ik wel niet weg en de appelboompjes zijn nog enkele jaartjes te jong
vrijdag 8 juni 2007 - 18:22
Jeannette1

Jeannette1

Hai Kitana, ik bedoelde het wel goed hoor met dat verzorgen.

Dat je niet denkt dat ik je op je vingers wil tikken, het was meer een grapje van wij komen ze halen of zo, zorg tot die tijd maar goed voor ze.

Ik vind het erg lief dat je zoveel voor anderen overhebt.

Zodra ik echt in orde ben en weer zo'n eind weg kan, laat ik het je zeker voor die tijd weten.

Zaden en stekjes zijn nu eenmaal een aantrekkingspunt op dit Forum!

Je zult wel merken, dat ik met mijn 72 jaar de boel graag een beetje in het ootje neem.

Groetjes, Jeannette
vrijdag 8 juni 2007 - 18:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon