menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oleander kanker ??

Ga naar meest recente reactie

anneravoet

Anneravoet

Hoi,
Ik heb in mijn tuin zo een kleine honderd oleanders staan. Verschillende van hen vertonen, volgens mijn opzoekingen, oleander kanker. Heeft er iemand enig idee of hier een "genezing" voor bestaat ? Snoei ze liever niet tot op 80 cm vermits ze mijn haag vormen.

Bloemen & Planten

vrijdag 30 augustus 2019 - 10:57
deHaan

DeHaan

Zijn het geen zaaddozen?
vrijdag 30 augustus 2019 - 14:12
anneravoet

Anneravoet

Nee, die ken ik wel. Die zijn langwerpig en zo een 8 a 10 cm lang. Dit zijn knobbeltjes.
vrijdag 30 augustus 2019 - 15:25
lilyboskat5

Lilyboskat5

Als het alleen in de bloemknoppen zit, zullen het wel uitgebloeide en verregende bloemen zijn.
vrijdag 30 augustus 2019 - 20:12
anneravoet

Anneravoet

Neen ook niet, het zijn knobbels en bij sommige zit het tot op de stengels.
Ik heb het opgezocht en het blijkt een bacterie te zijn, een kanker.
Ga beginnen met alle slechte stukken te snoeien en hopen dat ze het allemaal redden.
vrijdag 30 augustus 2019 - 20:54
verbena46

Verbena46

Oorzaak de bacterie " pseudomonas savastanoi-nerii"
Na de snoei de planten behandelen met bordolese pap.
zaterdag 31 augustus 2019 - 15:07
anneravoet

Anneravoet

Idd, dat is het. Bedankt, ga maandag kijken of ik dat of iets gelijkaardigs hier vind in de winkels
zaterdag 31 augustus 2019 - 15:23
Zmyzzy

Zmyzzy

Hallo Anneravoet, helaas hebben een paar oleanders ook opeens hier last van. Ik ben bang dat het van een nieuwe oleander komt die dicht bij de ‘oude’ is neergezet...
Ben jij iets verder gekomen met welk middel je dit kunt behandelen. Die bordeauxse pap kan je zelf maken, maar is hoop ik ook kant en klaar te krijgen? Als ik nu snoei heeft de Oleander volgend jaar helaas geen bloemen...
zondag 20 september 2020 - 16:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon