menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spaanse margrieten

Ga naar meest recente reactie

Calimero30

Calimero30

Deze willen precies ook niet doorkomen.. die bloemen gaan wel snel slapjes daarom dat ik ze zoals je hoort ook wegneemt, met bedoeling nieuwe te laten doorbloeien.. maar tevergeefs ..

Moet ik die verplanten bij aankoop ofzo? Zou dat de oorzaak kunnen zijn .. grotere potjes? My

Bloemen & Planten

maandag 8 juli 2019 - 21:20
Calimero30

Calimero30

Deze hetzelfde. Dit zijn géén Spaanse Margrieten lijkt er wel op met lange steeltjes en witte kleur.. knopjes droog.. komt niet door.pfff

Bloemen & Planten

maandag 8 juli 2019 - 21:21
lilyboskat5

Lilyboskat5

Ik denk wel dat ze een grotere pot kunnen gebruiken en zon !
De tweede is: https://www.mijntuin.org/plants/19968-marokkaanse-margriet-casablanca
dinsdag 9 juli 2019 - 07:37
lilyboskat5

Lilyboskat5

En niet té nat !
dinsdag 9 juli 2019 - 07:38
Carib

Carib

De tweede plant is een struikmargriet, Argyranthemum frutescens. Zoals Lilyboskat al aangeeft: zon en een grotere pot. En waarom is de struikmargriet zo ontzettend diep teruggesnoeid? Dode bloemetjes afknippen is prima, maar op dit moment in het seizoen is zo diep terugsnoeien toch niet nodig, lijkt me. Het duurt nu wel een paar weken voordat de plant weer nieuwe scheuten met bloemen heeft geproduceerd.
dinsdag 9 juli 2019 - 16:25
lilyboskat5

Lilyboskat5

Carib, ik heb op de pot gekeken, op de tweede foto.
Er staat toch echt, Rhodanthemum.
dinsdag 9 juli 2019 - 17:35
Carib

Tekst aangepast

Carib

Excuus, je hebt gelijk. Ze zijn wel verwant en zonder bloemen zie ik geen verschil in het blad. De bloemen zijn echter wel anders en deze planten bloeien kennelijk alleen in voorjaar en vroege zomer, anders dan de Argyranthemum.
dinsdag 9 juli 2019 - 19:08
anneravoet

Anneravoet

Niet alle dode bloemen aftrekken. Als je er een paar aan laat staan, zal je zien dat ze na een paar dagen zaadjes hebben. Deze kan je dan weer zaaien. Als de takken en blaadjes bruin worden, snoeien en water blijven geven. Na een week zie je al dat de plant zich herpakt en opnieuw groen wordt. Binnen de maand heb je terug bloemen.
vrijdag 30 augustus 2019 - 11:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon