menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

"Binnen" of "buiten"hortensia?

Ga naar meest recente reactie

KarinD

KarinD

Ik kreeg voor mijn verjaardag een hortensia in sierpot. Er werd bij verteld dat dit er eentje voor binnen is en dat hij dus niet buiten kan. Ik heb het inderdaad in het tuincentrum ook wel eens zien staan, bij een schap vol hortensia's, dat ze alleen voor binnen zijn.
Maar zit er verschil in dan? Een hortensia is toch gewoon een hortensia of ben ik nou gek? Kan ik deze niet in mijn tuin planten als ik straks mijn borders heb?
donderdag 2 mei 2019 - 09:16
Patrikc

Patrikc

Hortensia's bloeien in de zomer.
De Hortensia's die nu in bloei aangeboden worden , zijn geforceerd om vroeger te bloeien.

Je kan die in de tuin planten, de kans is groot dat het lukt, maar mogelijk reageert de plant raar want na de bloei verwacht die plant dat de herfst eraan komt en dat is nog bijlange niet het geval, en mogelijk heeft de teler een variëteit gebruikt die minder winterhard is...
donderdag 2 mei 2019 - 11:02
KarinD

KarinD

Okè, gewoon binnen houden dus, of in de herfst of misschien volgend voorjaar voor de bloei pas naar buiten?
donderdag 2 mei 2019 - 11:11
Dany

Dany

Ik zou hem nu in de volle grond zetten en regelmatig water geven na de bloei gaat hij verder groeien en kan hij goed wortelen tegen de winter, als hij winterhard is heb je volgend jaar een mooie plant bij die dan op zijn normale levensritme terug valt.
Hem binnen houden in de woonkamer en overwinteren binnen in huis kan ook tegenvallen.
donderdag 2 mei 2019 - 11:43
KarinD

KarinD

Hij kan nog niet in de volle grond, die heb ik nog niet. Maar ik kan hem wel in een grote pot buiten zetten en hem over een paar maanden in de border zetten.
donderdag 2 mei 2019 - 12:17
Patrikc

Patrikc

Maar ik kan hem wel in een grote pot buiten zetten en hem over een paar maanden in de border zetten.


Dan is dat het beste wat je kan doen. Niet uitplanten tijdens de hete droge zomer, als we die opnieuw zouden krijgen...
donderdag 2 mei 2019 - 13:00
KarinD

KarinD

Top. Doe ik.
donderdag 2 mei 2019 - 13:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon