menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mollen

Ga naar meest recente reactie

zico

Zico

Vrienden,
De lente komt eraan en iedereen is blij. Ik ook als ik geen mollen had op de gazon.
Wat kan ik doen om mollen, weg te jagen of te vermijden dat ze bij mij komen ?
Grts,
zaterdag 16 maart 2019 - 09:01
Roeli

Roeli

Naar de buren sturen ?
zaterdag 16 maart 2019 - 12:18
Petrus 53

Petrus 53

Klemmen zetten misschien !
zondag 17 maart 2019 - 13:24
leerling

Leerling

Klemmen zetten heeft weinig zin. Een leeg gangenstelsel wordt zo weer ingenomen door een volgende mol of - erger - door woelratten.
(Mollen eten jongen van woelratten. De mol die hier zit mag blijven.)

Best is het zand van de molshopen meteen te verspreiden over de rest van je gazon. Meestal is het gras eronder niet kapot en groeit het vanzelf weer verder. Zo niet, kan je eenvoudig bij zaaien.
Als je de hopen of de gangen intrapt, maakt de mol een nieuwe gang of herstelt hij de kapotte, met nieuwe hopen als gevolg.

Zie o.a.
https://www.natuurpunt.be/pagina/mol
https://www.natuurpunt.be/nieuws/lees-dit-voor-je-mollen-gaat-mollen-20140709

P.S. Wist je dat de mol in Duitsland een beschermde diersoort is?
zondag 17 maart 2019 - 19:56
Dunya

Dunya

Gewoon lege flessen leggen zodat de wind er in zingt en de kat van de buren te vriend houden.
maandag 18 maart 2019 - 08:43
Roeli

Roeli

Een tip van Paronoto was....zet bij de mollen uitgangen een stok neer en hang daar een kattenvoer blikje ( of zo ) met een touw aan. Het geluid dat dat maakt, door de wind, zou de mollen moeten verjagen. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar heb inmiddels wat blikjes opgespaard om het te doen.

Kan iemand mij misschien vertellen of er iets met Paul is ? Ik had regelmatig contact met hem en dat was opeens afgelopen. Ik durf hem zelf eigenlijk niet te mailen.
maandag 18 maart 2019 - 09:18
Dany

Dany

Kan iemand mij misschien vertellen of er iets met Paul is ? Ik had regelmatig contact met hem en dat was opeens afgelopen. Ik durf hem zelf eigenlijk niet te mailen.

Paul zou dement zijn heb ik vernomen, jammer
maandag 18 maart 2019 - 10:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon