menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoge plant gezocht voor cottagetuin

Ga naar meest recente reactie

Nieuwbouw1

Nieuwbouw1

Hoi allemaal, ik heb een adviesvraag. Ik heb een kleine romantische tuin, met o.a. buxussen, salvia, kattenkruid, leliegras, loodkruid, Zeeuws knoopje en thalictrum. Nu is er één stuk in mijn tuin dat niet helemaal tot zijn recht komt. Hier staan twee buxussen met daarachter een stuk lege aarde waar ik graag iets nieuws zou willen planten. Maar wat?

Ik ben op zoek naar iets hoogs (ten minste 1 meter) dat niet te breed wordt en dat paars/roze/wit gekleurd is, want dat stuk tuin kan wel wat kleur gebruiken. Erachter zit hedera, dus iets dat mooi afsteekt tegen donkergroen zou leuk zijn. Misschien lupine? Wie weet een leuke plant die past bij de genoemde planten? Het gaat om een tuin op het oosten.

Alvast bij voorbaat dank
woensdag 4 juli 2018 - 17:28
Carib

Carib

Phlox
donderdag 5 juli 2018 - 00:17
Tuinprins

Tuinprins

Tuin op het oosten zegt niet zo veel. Hoeveel zon krijgt de plant op de genoemde plek?
donderdag 5 juli 2018 - 06:22
Nieuwbouw1

Nieuwbouw1

Daar heb je gelijk in! De plant staat vrijwel de hele dag in de volle zon.
donderdag 5 juli 2018 - 11:56
Pouketie01

Pouketie01

Echinacea, rozen, Phlox, Monarde, Stokrozen enz....
donderdag 5 juli 2018 - 13:00
satomi

Satomi

Veronicastrum sibiricum; evt. als het echt hoog mag worden ook V. virginicum, Vernonia crinita, Agastache rugosa cv.'s, hogere Salvia cv's als Salvia 'Love & Wishes' of 'Wendy's Wish'.
donderdag 5 juli 2018 - 14:27
Nieuwbouw1

Nieuwbouw1

Geweldig! Bedankt voor alle suggesties. Ik ga ze allemaal even bekijken.
vrijdag 6 juli 2018 - 09:23
Nieuwbouw1

Tekst aangepast

Nieuwbouw1

Ik heb al jullie suggesties eens doorgenomen. Helemaal achterin mijn tuin, op een plek met iets meer schaduw rond het middaguur staat nu een Hibiscus. Daarnaast heb ik besloten te gaan voor Agastache, Phlox, Echinacea, Malva, Verbena en Lythrum als hogere planten. Dit op te vullen op de lagere lege plekken in mijn tuin met een lage Phlox, Duifkruid en Geranium Rozanne. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat, ik heb nog nooit in één keer zoveel aan mijn tuin veranderd

Dank voor het advies!
dinsdag 17 juli 2018 - 09:37
Pouketie01

Pouketie01

Dat komt zeker goed met je keuze!
Succes en veel water geven
dinsdag 17 juli 2018 - 11:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon