menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Welke bloemen icm hortensia in border?

Ga naar meest recente reactie

Flipper01

Flipper01

Ik heb in m'n border een aantal hortensia's (limelight) staan icm Helleborus. Echter wil de Helloborus maar niet groeien, blad sterft af en ziet er lelijk uit. Ik wil deze graag vervangen door andere bloemen die het beter doen. De border is op het zuiden gericht en staat dus het grootste deel van de dag in de zon. Ik zoek wat dat een groot deel van het jaar bloeit, niet te hoog zodat de hortensia's zichtbaar blijven en het liefs met witte bloemen.

Wat zouden jullie adviseren om hier te planten?

Bloemen & Planten

maandag 21 mei 2018 - 14:50
minouke

Minouke

Anemone x hybrida 'Honorine Jobert'
Geranium sanguineum 'Album'
of een siergras met witbonte bladeren, zou ook mooi zijn.
maandag 21 mei 2018 - 16:02
Pouketie01

Pouketie01

Wel niet veel plaats in je plantenbak, vergeet niet dat Hortensia Limelight grote struiken worden en ook breed worden.
maandag 21 mei 2018 - 16:06
Carib

Carib

De Helleborus is niet heel goed te zien op de foto, maar aan het blad te zien is het een H.niger en dat zijn niet de makkelijkste planten en houden niet van een plek op het zuiden. Helleborus orientalis is veel makkelijker en kan veel beter tegen zon. Helleborus is na het uitlopen van het blad ook wel uitgegroeid.
Je kunt je afvragen of deze bak wel voldoende plaats biedt aan meer beplanting. De ruimte die voor de Limelight beschikbaar is vind ik al best krap. Persoonlijk zou ik in het najaar de Hydrangea's verplaatsen naar het midden van de bak en eventueel kiezen voor een onderbeplanting van kleine witbonte carex. Dan is er 's winters ook wat te zien, maar die worden niet te hoog.
maandag 21 mei 2018 - 16:06
Carib

Carib

Sjonge wat een eensgezindheid in deze gelijktijdige reacties
maandag 21 mei 2018 - 16:07
LT

LT

Ik zou kiezen voor zomergoed. Keus genoeg.
maandag 21 mei 2018 - 17:32
sophora

Sophora

De planten staan veel te dicht op mekaar en ook te kort tegen de muur. Het worden toch struiken tot meer dan 1,50m en even breed. Ik zou ze in het najaar naar voor halen zoals Carib zegt.en een klein groenblijvend en een laagblijvende groenblijvende grondbedekker er voor. Die zal met de tijd toch niet zichtbaar blijven
maandag 21 mei 2018 - 18:22
c j de k

C j de k

Sophora
maandag 21 mei 2018 - 21:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon