menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gezocht: fel gifgroene gekleurde planten namen

Ga naar meest recente reactie

Greenchitect

Tekst aangepast

Greenchitect

Ik wil graag een paar planten aan mijn plantenrijk toevoegen. Maar deze moeten gifgroene erg heldere licht groene kleuren hebben van natuur. Ik heb niet echt iets kunnen vinden op google (behalve dan planten die in USA staan) Liefst winter hard , maar dat hoeft niet (dan hou ik ze wel binnen). Liefste niet-allerdaagse rare en abstracte planten hebben de voorkeur! ^^

Alvast bedankt!
woensdag 2 november 2016 - 17:35
Roeli

Roeli

Heb je meneer google al gevraagd ?
Die weet heel veel hoor.
woensdag 2 november 2016 - 17:39
Cybille

Cybille

we hebben hier een klaver, gifgroen en felgele bloemetjes, doen pijn aan je ogen,komt op de foto niet goed tot zijn recht, maar dat is meer onkruid

Bloemen & Planten

woensdag 2 november 2016 - 17:58
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Carex oshimensis 'Everillo' een grasje die ook in de winter groen is. Lime-groen van kleur.
woensdag 2 november 2016 - 18:15
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Hier een foto van die carex. Ook zijn er heuchera's in heel wat kleuren.

Bloemen & Planten

woensdag 2 november 2016 - 18:24
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Deze komt van het internet.heuchera's

Bloemen & Planten

woensdag 2 november 2016 - 18:27
Greenchitect

Tekst aangepast

Greenchitect

Dank je wel joukje, ik ga deze 2 planten zeker halen! Hartelijk dank voor je info! Ik zal wel een paar foto's maken wanneer ik ze in de tuin heb geplaatst (zal nog wel even duren). Ik denk dat ik ze nu haal en dan zie ik wel in de lente hoe ik het ga inrichten ^^
woensdag 2 november 2016 - 21:41
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Veel succes.
donderdag 3 november 2016 - 00:11
Marei

Marei

Hallo Greenchitect,

Doordat ik 't een beetje druk had is er niet eerder van gekomen je een paar ideetjes aan de hand te doen. Er zijn natuurlijk talloze mogelijkheden. Ik heb wat foto's voor je opgezocht van planten die misschien wel leuk zijn; 's zomers staan deze bij mij buiten en 's winters in een koele kas.
De eerste is Haworthia cooperii, hartstikke makkelijk: 's zomers af en toe een beetje water, 's winters nagenoeg droog.

Bloemen & Planten

vrijdag 4 november 2016 - 22:56
Marei

Marei

De tweede Aeonium-arboreum.

Bloemen & Planten

vrijdag 4 november 2016 - 22:58
Marei

Marei

Nummer drie is natuurlijk niet raar en abstract, maar wel een mooie en aparte bonte Hedera en ook niet kapot te krijgen!

Bloemen & Planten

vrijdag 4 november 2016 - 23:02
Marei

Marei

Van nummer vier weet ik de naam even niet, maar als dat nodig is, kan ik die wel opsporen; het is een bol- of knolgewasje en bloeit met kleine rozige bloemetjes die nauwelijks een rol spelen.

Bloemen & Planten

vrijdag 4 november 2016 - 23:04
Marei

Marei

Bij nummer vijf zie je wel dat er keuze genoeg is in bladkleuren. Maar bij Pelargoniums is het niet zo dat je er geen omkijken naar hebt!

Bloemen & Planten

vrijdag 4 november 2016 - 23:06
Greenchitect

Greenchitect

Dank je wel voor de foto's dit is zeker genoeg inspiratie voor in mijn tuin! ^^
zaterdag 5 november 2016 - 09:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon