menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis Ville De Lyon - gele bladeren

Ga naar meest recente reactie

Jansssens

Jansssens

Vorig jaar had ik een Clematis staan, die was nog voor de zomer verwelkt... Bladeren waren uitgedroogd en vielen eraf, hout was dood en droog.

Dit jaar wilde ik het nog eens proberen en kocht me 2 mooie clematissen.
Wat blijkt nu: ik krijg weer gele bladeren...

Na wat opzoek werk zou een clematis:
- veel water moeten krijgen
- de onderste 25cm kan geen zon verdragen

Water krijgt hij genoeg (om de 2 dagen).
De onderkant had ik niet afgeschermd, dat heb ik nu wel gedaan.

Opvallend is dat de planten het zeer goed doen: het zijn snelle groeiers met nu reeds enkele bloemen.

Ik hoop ze nu reeds te kunnen redden, want ik wil ze niet kwijt (zoals vorig jaar!).
dinsdag 17 mei 2016 - 19:51
Jansssens

Jansssens

Voor de rest doen de planten het zeer goed! (zie foto)
dinsdag 17 mei 2016 - 19:52
hanninkj

Hanninkj

Het geel worden van de bladeren is meestal een oorzaak van te weinig water en/of mest. Wat ik op de tweede foto zie is iets wat ik in mijn lezingen altijd afraad maar nog steeds zie/hoor. Hoe moet nu het vocht bij de Clematis komen als je daar iets omheen zet. Als het regent dan komt er geen water bij de plant.

Ton
woensdag 18 mei 2016 - 21:08
Jansssens

Jansssens

Alvast bedankt. Zorg ik voor de klassieke vloeibare mest voor terrasplanten, of iets specifieker?

En klopt het niet dat men de onderkant moet beschermen tegen zon?
Om die reden heb er plantjes rond gezet, maar die zijn nog niet groot genoeg.
(toch even duidelijk zijn: de afscherming dat je ziet, staat er pas nadat ik gele bladeren heb gespot).
donderdag 19 mei 2016 - 08:05
hanninkj

Hanninkj

Ik heb al mijn Clematissen(> 1000) in potten staan en vaak in de zon maar krijgen geen gele bladeren maar de planten krijgen wel voldoende mest en water. Doe in de watertank de juiste meststof tot 1 EC.

Ton
vrijdag 20 mei 2016 - 19:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon