menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vaste plant met herfstverkleuring

Ga naar meest recente reactie

Eniavaswen

Eniavaswen

Hallo,

Ik weet dat er struiken en bomen zijn met een mooie herfstverkleuring, maar zijn er ook vaste planten die in de herfst mooi rood en geel verkleuren? Ze mogen niet te hoog worden max 80cm, want ze zouden rond een paar vrij lage Salix Hakuro-Nishiki geplant worden.
Eén ideetje dat ik al had was japans bloedgras. Hemelsleutel zou ook kunnen, maar dat vind ik niet zo mooi.

Bedankt voor de tips!

Karen
maandag 2 maart 2015 - 17:10
jdcoster

Jdcoster

Hosta Halcyon ook bijvoorbeeld
maandag 2 maart 2015 - 23:25
baba

Baba

Hallo

Geranium Macrorrhizum 'Bevan's variety' kleurt rood in herfst en is bladhoudend in de winter.Laagblijvend (30-50cm afhankelijk van de grondsoort)
dinsdag 3 maart 2015 - 08:06
Patrikc

Patrikc

Euphorbia griffithii, wordt ongeveer 80 cm hoog en neemt kleurschakeringen tussen rood en oranje in de herfst.
dinsdag 3 maart 2015 - 09:14
Tuinprins

Tuinprins

Van Euphorbia griffithii zijn een aantal klonen in de handel die flink woekeren. Het rare is dat er ook klonen zijn die dit niet doen. Desalniettemin: een gewaarschuwde tuinier telt voor twee!

Een van de beste vaste planten met een rode herfstkleur is Geranium wlassovianum. Bloeit in de tweede helft van de zomer en het begin van de herfst met violet-blauwe bloemen. Hoogte 25-45 cm. Zeer winterhard.

Amsonia hubrichtii is ook een aanrader maar vermoedelijk wordt deze plant voor jouw plek te hoog. Knal gele herfstkleur.


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 3 maart 2015 - 10:56
satomi

Satomi

Ceratostigma plumbaginoides geeft een mooie rode herfstkleur, terwijl ze dan blauwe bloemen heeft. En hier vind je er nog meer ---> http://www.weverling.nl/particulier/Herfstkleuren.pdf
dinsdag 3 maart 2015 - 12:12
reneemettrie

Reneemettrie

Euonymus alatus krijgt rode bladeren en wordt niet zo hoog.
woensdag 11 maart 2015 - 17:39
Tuinprins

Tuinprins

Euonymus alatus is geen vaste plant maar een heester.

Bovendien wordt Euonymus alatus flink hoog. Ik heb de soort 'Compactus' en die is bij mij 2 meter hoog. Nieuwe schot wordt iedere zomer terug gesnoeid en zo houd ik de plant op 2 meter.


Gegroet, de tuinprins
woensdag 11 maart 2015 - 17:57
reneemettrie

Reneemettrie

Vraag niet goed gelezen
Hier (kleigrond) na enkele jaren 1,25 m hoog.
woensdag 11 maart 2015 - 18:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon