menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Keiki

Ga naar meest recente reactie

MelanieBr

MelanieBr

Dag iedereen, graag jullie mening betreffende het volgende.

Is dit een keiki die uit de stam van mijn orchidee groeit? Ik heb al keiki's gezien die boven aan de takken uitkomen maar nog nooit uit stam. Ik twijfel wel aangezien er (nog) geen wortels aan deze uitgroei komen.


Ik heb orchideeën die jaren aan één stuk bloeien en die het dus ook echt heel goed doen, maar ik heb er ook een 5-tal die al 2 jaar op een lichte plaats staan boven waar ik ze zet als ze zijn uitgebloeid. De bladeren blijven mooi groen, sommige maken ook nieuwe bladen maar krijg ik die ooit nog in bloei? Ze krijgen ook water en worden verzorgd zoals het hoort. Graag jullie tips

Bloemen & Planten

zaterdag 15 november 2014 - 15:08
MelanieBr
zaterdag 15 november 2014 - 15:08
Patrikc

Patrikc

Dit is gewoon een zijscheut, maar het resultaat is het zelfde: je hebt er een plant bij
zaterdag 15 november 2014 - 17:52
MelanieBr

MelanieBr

Dank Patrick voor je antwoord

Even voor alle zekerheid, zullen hier mettertijd ook wortels aan komen?
maandag 17 november 2014 - 08:51
zuurtje
maandag 17 november 2014 - 11:31
Bombycilla

Bombycilla

De hoofdscheut zal afgestorven zijn geweest of misschien een bloemstengel vanuit het hart gegroeid,de plant maakt dan een nieuwe scheut
maandag 17 november 2014 - 11:33
MelanieBr

MelanieBr

Dit is een foto van de volledige plant, laatste bloempje is er eergisteren afgevallen maar er hingen enorm veel bloemen aan. Plant maakt nu knoppen op de oude stengels, maakt een nieuwe stengel en een zijscheut heeft blijkbaar heel veel energie

Bloemen & Planten

maandag 17 november 2014 - 16:30
MelanieBr

MelanieBr

Ps staat niet op de leuning van de zetel hoor maar ik moest hem van tussen de andere planten halen om er een mooie foto van de nemen
maandag 17 november 2014 - 16:31
sirius

Sirius

heu .. ik heb 2 Phals en die maken gewoon zijscheuten, zonder meer. De hoofdstam blijft lekker doorgroeien en bloemstengels maken terwijl de zijscheuten wortels krijgen.
maandag 17 november 2014 - 21:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon