menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimroos

Ga naar meest recente reactie

Pistachio

Pistachio

Dag tuinvrienden,

Ik heb voor het eerst een klimroos geplant, wit en de naam is iets met "ice" erin als ik me niet vergis (geheugen laat me in de steek). Wat doe ik met de uitgebloeide bloemknoppen, snoeien of afblijven? Bedankt alvast voor jullie tips

groetjes
Pistachio
maandag 19 augustus 2013 - 15:24
minouke

Minouke

Zal Rosa 'Iceberg' (='Schneewitchen') zijn.
Je mag de uitgebloeide bloemen uitknippen tot het eerste 5blad.


gr
Chantal
maandag 19 augustus 2013 - 21:03
Pistachio

Pistachio

Wat bedoel je met het eerste 5blad?
dinsdag 20 augustus 2013 - 15:08
minouke

Minouke

de eerstvolgende bladeren onder de bloem zijn 3blaadjes (meestal), een trapje lager heb je dan een vijfblad en juist boven dat blad knip je af.
dinsdag 20 augustus 2013 - 15:54
Pistachio

Pistachio

Ah ok, bedankt, geldt dat voor gewone rozen ook? Ik kocht vele jaren terug in de Aldi twee rozen, nooit meststof gegeven ofzo en elk jaar groeten ze hoger en hoger, tot 2 m zitten ze al en ik heb telkens een roos of 5 en als ik ze dan compleet spontaan (dus niet zoals het moet) snoei komen er nieuwe bij, volgens mij is het geen klimroos want daar staan altijd meer rozen op.
zaterdag 24 augustus 2013 - 12:24
minouke

Minouke

Ook bij gewoon rozen snoei je uitgebloeide tot het vijfblad, dat oogt ook mooier.
Dat klimrozen meer bloeien zou ik toch niet denken, is ook afhankelijk van de soort.
Veel rozen kan men zelfs leiden tot (lage) klimroos, best is dan maar 3 tot 5 leidtakken (of geseltakken) over te houden.
zaterdag 24 augustus 2013 - 14:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon