menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kleurlose asters

Modestus

Modestus

Ik heb mooie paars-blauwe herfstasters in de tuin staan. Ze staan er nu een jaar of drie. Dit jaar valt me op dat er veel kleur uit de bloemen getrokken is, ze zijn bijna wit geworden.
Weet iemand of dit normaal is of dat het te maken heeft met andere factoren?
zaterdag 3 november 2012 - 11:01
Rowie

Rowie

Hoewel er meerdere varieteiten van de hersftaster bestaan, vragen ze allen min of meer een gelijke behandeling. De enige voorkomende ziekte die afwijkingen veroorzaakt is een voetschimmel aan de basis van de stengel; in dat geval de plant rooien en wegdoen en op die plaats geen aster terugplanten. Als dat niet het geval is kan het mogelijk een combinatie zijn van kalkgebrek, te natte grond(zeker deze zomer..) en ouderdom. Zelf rooi ik iedere twee jaar in het voorjaar m'n asters, hergebruik de buitenste delen van de pol en gooi het hart weg. Het enigzins verbleken van de kleur gedurende de bloei herken ik, een volledige ontkleuring is voor mijn ook een gok in gissen naar de oorzaak. Succes !
dinsdag 6 november 2012 - 15:42
Modestus

Modestus

Helder verhaal. Ik denk dat het dan ook met ouderdom te maken heeft. Zal in het voorjaar dan ook maar conform handelen.
woensdag 7 november 2012 - 14:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon