menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis multi blue

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Is het gewoon dat deze maar moeilijk op gang kan komen?
Ik kocht deze met 2 knoppen en mooie uitlopers. Toch alweer zo`n 6 weken geleden. Alleen gebeurd er niks. Er is nog blaadje aan gekomen. Hij groeit tegen de muur op de zuidwest kant. ER staat ook een clematis blue angel en die doet het prima.

donderdag 7 juni 2012 - 11:56
minouke

Minouke

Bij mij ook, juist hetzelfde.
ik heb hem al 3 jaar, elk jaar komt hij met een mager stengeltje uit de grond, krijgt een paar blaadjes en stopt als hij zo een 5cm is.
Mest en water helpen niet.

Omoshiro idem
donderdag 7 juni 2012 - 12:13
LauraK

LauraK

Hier een beter resultaat, maar niet door mijn eigen kunde...
Ik had 'm anderhalf geleden gekocht, bij L*dl, en had 'm de hele
winter in zijn pot zo laten staan. Dacht dat 'ie dood zou zijn, maar
na het planten juist een enorme groei- en bloeispurt.
Hij staat bij een klimroos (New Dawn) in kleigrond, en is niet bemest.
[afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]
Een gevalletje meer-geluk-dan-wijsheid!

Groeten van Laura.
donderdag 7 juni 2012 - 13:55
HappyDeez

HappyDeez

Hmm oke, dan maar geduldig afwachten wat de plant gaat doen...
donderdag 7 juni 2012 - 16:53
Plantadvies

Plantadvies

Voortdurend de Clematis van water en mesttoffen voorzien. Plaats dient lichte schaduw tot zon te zijn. Bij voorkeur niet in de middagzon. Na de bloei zwak en dood hout verwijderen. Aan het einde van de winter licht terugsnoeien geeft grote bloemen. Bedek de plant tijdens de nachtvorst.

Plantadvies
donderdag 7 juni 2012 - 21:14
minouke

Minouke

Zelfs dan Plantadvies, op de 15 clematissen die hier staan zijn er 3 die het niet doen.
Multi Blue, Omoschiro, Miss Bateman
Water, meststoffen, halfschaduw zonder felle zon dat allemaal, en snoei daarvoor moet er eerst iets te snoeien zijn.
Vreemd is dat er wel elk jaar een stengeltje uit de grond komt en zo blijft het de hele zomer.
donderdag 7 juni 2012 - 21:22
HappyDeez

HappyDeez

Dan wacht ik het even af. Misschien moet hij gewoon op gang komen en anders blijft het misschien een zorgenkindje. We wachten het af.
donderdag 7 juni 2012 - 21:43
annis

Annis

De C. Multi Blue is hier ook een zorgenkindje. Had er al een staan en heb er toch nog een bij gekocht eens kijken of deze het beter doet.
Laura hij is prachtig bij jouw.
Maar hij is zoooooo.... mooi.
vrijdag 8 juni 2012 - 17:40
BOSVROUW

BOSVROUW

Heb er ééntje sinds een week. Veel humus gegeven en flink wat gedroogde loemest in en rond plantgat. Elke dag water, ook met regen. Hij is al 15 cm gegroeid, nog zonder knoppen maar heeft zich al vastgehecht; Hij heeft pas zon na 16.00, als ze tenminste al eens schijnt!
vrijdag 8 juni 2012 - 18:01
Plantadvies

Plantadvies

Minouke eventjes nog een zomertje aankijken en dan is de compostbak geduldig.

Plantadvies
vrijdag 8 juni 2012 - 20:48
minouke

Minouke

ik denk het ook Plantadvies, aan een mager sprietje heb je toch niets hé
vrijdag 8 juni 2012 - 21:01
Plantadvies

Plantadvies

Hahahaha nee inderdaad.
zaterdag 9 juni 2012 - 23:31
BOSVROUW

BOSVROUW

Maar afwachten hé. Zo'n sprietjes staat toch niet in de weg. Heb er eens ééntje gehad waarvan ik dacht dat hij dood was en na twee jaar komt hij plotseling terug, zeer weelderig en met veel prachtige bloemen . Blijkbaar moeten de wortels de tijd nemen om zich goed thuis te voelen!
zondag 10 juni 2012 - 08:42
hanninkj

Hanninkj

Zijn het geënte exemplaren, dan kan het soms wel lang duren voordat ze op de eigen wortels groeien. Het is niet byzonder dat Clematissen soms na een paar jaar beginnen te groeien.

Ton
zondag 10 juni 2012 - 11:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon