menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Op zoek naar naam van plant zonder foto

Ga naar meest recente reactie

succulentimon

Succulentimon

gisteren liep ik rond in een tuincentrum bij "vaste planten".
Daar stond iets waarvan ik jammergenoeg zo stom ben geweest de naam niet op te schrijven.
Van ver zag het er uit als mos. Lage platte groene "kussens" en op een bijstaande foto zouden daar kleine witte bloemetjes moeten opkomen een tikkeltje hogerstaand dan het groen van de plant op smalle sprietels.

Heeft er iemand enig vermoeden wat ik daar zien staan heb?


simon
zondag 3 juni 2012 - 17:35
minouke

Minouke

Sagina? (subulata)
Lobularia?( wel 1jarig)
zondag 3 juni 2012 - 17:57
Tuinman65

Tuinman65

Sagina kan mooi zijn als een vervanger van gazon in een stadstuintje, maar een plaag als het zich gaat verspreiden want dan wordt het een vervelend onkruid.

Leo
zondag 3 juni 2012 - 22:43
Feniks

Feniks

Ik zou ook sagina subulata denken, of slaapkamergeluk? Maar dat laatste heeft geen bloemetjes dacht ik...
maandag 4 juni 2012 - 09:49
Esem

Esem

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hierboven zie je de foto van de sagina,misschien herken je deze dan als de plant die je gezien hebt.

Gr E.
maandag 4 juni 2012 - 10:03
succulentimon

Succulentimon

Inderdaad, het moet sagina geweest zijn!!

Is het wijselijk hiermee te werken of loopt dat op termijn uit de hand?

Als je er een hoop uitplant, is dat dan meteen naast elkaar of met plaats tussen, groeit die dan snel toe?

dank allen voor het vinden van de naam

simon
maandag 4 juni 2012 - 10:08
Feniks

Feniks

Ik heb er vorig jaar 4 aangeplant, daar zijn er 3 van verdwenen...misschien stonden ze niet in de beste condities, veel schaduw en avondzon.
maandag 4 juni 2012 - 11:22
ahel1

Ahel1

ik weet niet hoe ze heten maar volgens mij heb ik dezelfde, bij mij gaat hij wel een paar jaar mee en dan in één keer is hij verdwenen komt ook wel door de egels die zitten er ook altijd in te wroeten, dit zijn weer nieuwe van dit jaar.

Bloemen & Planten

maandag 4 juni 2012 - 15:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon