menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Amaryllis prikken

Ga naar meest recente reactie

molleke32

Molleke32

Ik was eergisteren amaryllis stelen gaan halen bij de bloemist. En hij prikte ze net onder de bloem. Hij zij dat ze dan veel mooier opengingen. Zou dat ook helpen met een amaryllis in pot?

groetjes vicky
maandag 28 november 2011 - 18:29
PeterW

PeterW

Niet doen!
maandag 28 november 2011 - 18:41
Hippifan

Hippifan

En hij prikte ze net onder de bloem
Wat bedoel je hiermee???

maandag 28 november 2011 - 18:53
molleke32

Molleke32

Wel hippifan, hij prikte met een naald een gaatje net onder de bloem(in de stengel) en beweerde dat ze zo veel meer water kon opnemen en dat de bloemen dan volledig openvouwen. Mooier dan anders...Maar ik had het nog nooit gehoord daarom..
maandag 28 november 2011 - 20:53
Hippifan

Hippifan

Nee, dat heb ik inderdaad ook nog nooit gehoord. Maar ik koop ook nooit stengels. Ik heb eerlijk gezegd liever bollen. Maar bij mij zal het nog wel een poosje duren want ze zijn net in rust.
maandag 28 november 2011 - 21:09
minouke

Minouke

ik heb dat al gehoord maar voor tulpen, vind het ook wat raar.
Dus voor tulpen in een vaas
dinsdag 29 november 2011 - 17:38
krissie

Krissie

bij tulpen doe ik dat ook ,
juist onder de bloemknop in de stengel
er met een naald los door steken .
De stengels blijven dan rechtop staan
ipv naar alle kanten te draaien of te gaan hangen ,
al kan dat ook wel z'n charme hebben .

groetjes
Krissie
dinsdag 29 november 2011 - 19:48
satomi

Satomi

Ik heb ooit van mijn moeder de tip gekregen om tulpen strak in een krant te draaien en zo een uurtje weg te zetten in een emmer met koud water op een koele plek. Ze blijven dan ook mooi recht staan.
woensdag 30 november 2011 - 10:07
molleke32

Molleke32

Die man van de bloemenwinkel beweerde als je een koperen munt (5cent ofzo) in een vaas met tulpen legt dat ze dan ook niet gaan hangen. Ik weet wel niet of dat klopt
woensdag 30 november 2011 - 16:50
xerofyt

Xerofyt

elk zijn waarheid??: http://is.gd/DYzZmf

Groet,
Xerofyt
woensdag 30 november 2011 - 18:46
minouke

Minouke

bedankt Xerofyt

toch interessant om te lezen

gr
Chantal
woensdag 30 november 2011 - 18:51
PeterW

PeterW

Een koperen munt in vaaswater werkt alleen tegen bacteriegroei in het water; koper is giftig namelijk., mar heeft niks te maken met het gaan hangen. Tulpen groeien nou eenmaal door, en ook het inprikken helpt daar niet tegen. Het wikkelen in kranten is maar een tijdelijke oplossing; uiteindelijk zullen ze toch weer gaan hangen.
Aje je gaatjes gaat prikken in planten beschadig je ze alleen maar; die plant weet zelf heel goed hoe hoe hij het best kan bloeien, daar heeft ie geen hulp bij nodig.
donderdag 1 december 2011 - 13:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon