menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pellargoniumstekken

biemar

Biemar

Ik heb voor het eerst stekken genomen van pellargoniums. Ze staan sinds begin september in de serre. Nu zijn er een groot aantal beginnen bloeien .
Moet ik er de bloem uitpitsen?
Moet ik ze uit de serre zetten.
Ik weet dat ze in de winter vorstvrij bewaard moeten worden, maar moet dat in het donker? moeten ze dan ook nog regelmatig water krijgen?
woensdag 12 oktober 2011 - 21:40
Mandy

Mandy

Ik heb ze ook gestekt, een 80 tal. Staan in het licht in het tuinhuis met een temperatuur van ongeveer 5 graden gedurende de winter. Heel af en toe wat water en de bloemen en de bruine blaadjes haal ik er wel af.
woensdag 12 oktober 2011 - 22:41
Polleke1515

Polleke1515

stekjes nemen van pelargonium is relatief makelijk en meestal met groot succes van slagen , hoop dat je met een klein potje bent begonnen - matig met water - meststof alleen met bedoeling om de wortelgroei te bevorderen en bij regelmaat ja hoor toppen om een bossig plantje te bekomen en dus moeten nu met pijn in het hart de bloemen WEG om alle energie in de groei te bekomen . Als je ziet de worteltjes onder aan de pot(je) uitkomen is het tijd om ze iets grotere potje te verpotten , dat gebeurt nog wel eens voor het tijd is voor de zomerbak of volle grond.

succes
zaterdag 15 oktober 2011 - 17:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon