menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie weet wat

Ga naar meest recente reactie

natuurmanjak

Natuurmanjak

Hier in de tuin staat er terugeen wilde plant die ik niet kan thuis wijzen,denkelijk een orchies,ik vindt ze nergens terug zelf niet in google, wie kan mij helpen je kan ze zien door natuurmanjak in google te typen daar vindt je ze op mijn blog,noch een andere plant ook inheems staat op mijn wepsite op het tweede album,op de fotos klikken tot vol scherm,groetje aan gans de groep Guido natuurmanjak
zaterdag 24 juni 2006 - 00:04
Geertje

Geertje

weet niet goed doet mij denken aan hosta - één of andere variant misschien?
zaterdag 24 juni 2006 - 22:32
louise

Louise

de bloem doet aan acanthus denken? Hoe ziet het blad eruit? Was de plant helemaal afgestorven tijdens de winter?
zondag 25 juni 2006 - 08:42
natuurmanjak

Natuurmanjak

Groeten aan die mensen die ook aan het zoeken zijn,maar ik geef noch wat meer infomatie, als je de foto gezien hebt,op mijn blog,laat u niet mislijden door de bladeren die je ziet, er staan geen bladeren aan,het is een stengel van ongeveer 1cm dik waar juist paarsachtige bloempjes aan komen,geen bladeren,is ongeveer 20cm hoog,intussen heb ik noch een tweede gevonden,op een andere plaats,maar ik ga de plant op mijn website plaatsen,dan kan je ze nog beter bekijken,ik ga ze er groot op zetten,in het tweede album,op de foto klikken tot vol scherm,dan kan je de plant verschuiven,noch iets het is het (Stofzaad) niet en zeker de (Bleke schupwortel) ook niet ????? Louise en de voorige antwoorders alvast bedankt voor de moeite.guido natuurmanjak (typ in google De Mooie Natuur) ik sta de eerste op mijn blog boven rechts staat een vlinder,klik op de vlinder en je bent op mijn website,ik ga er direkt de plant foto op zetten!!!!!!!
zondag 25 juni 2006 - 12:46
ines

Ines

Natuurmaniak proficiat met Uw mooie site over Uw prachtig stuk natuur,ook die van Martine vind ik
goed.De naam van de plant is mij onbekend.
Grtjs,ines
zondag 25 juni 2006 - 14:57
annis

Annis

Hallo Guido
Zou dit een bremraap soort zijn. Dit zou een parasitaire plant zijn zonder blad. Deze wortelen vaak op de wortels van de gastheer.
Ann
dinsdag 27 juni 2006 - 13:13
natuurmanjak

Tekst aangepast

Natuurmanjak

Annis jij bent juist,het is inderdaad een soort bremraap,maar ze parasiteerd op iets wat ik niet verwachte,je kan het nooit raden,ze stond verbonden met het Robertskruid,en ik weet het omdat ze plat getrapt was,ik heb er de afgekraakte plant en de omgeving uit gedaan en ze staat verbonden met het Robertskruid Geranium robertianum ,ik zet straks een foto op mijn blog,alvast proficiat Annis,en vele groetjes Guido je weet mij te vinden,typ in google De Mooie Natuur, ik sta de eerste.
woensdag 28 juni 2006 - 17:23
kurt

Kurt

Hierbij even de desbetreffende foto

[afbeelding verwijderd niet-https]

woensdag 28 juni 2006 - 21:30
kurt

Tekst aangepast

Kurt

Beste Guido, natuurmaniak

Ik heb een afbeelding van uw site http://natuurmanjak.skynetblogs.be/ gekozen en aan uw avatar gekoppeld. U kan die uiteraard ten alle tijde wijzigen in uw profiel op het forum.



Mvg,
Kurt
woensdag 28 juni 2006 - 21:38
marleen

Marleen

mooie site natuurmaniak!
ik heb nog meer tijd nodig om hier eens een paar uur te vertoeven!
marleen
woensdag 28 juni 2006 - 22:17
natuurmanjak

Natuurmanjak

Wel Kurt alvast bedankt voor je hulp want ik begin soms iets door elkander te halen,zoals die parasiet die groeit op het robertskruid,ook bedankt voor die avantar,en ik moet ieder bedanken die mee helpt zoeken, want nu zijn er noch twee planten die ik niet weet maar vandaag heb ik er terug eentje de naam ontdekt, de bijenplant je vindt haar terug op mij website,maar intussen heb ik een paar nieuwe vragen,en Marleen ook bedankt voor het kompliment en groetjes uit wallonie Guido.
woensdag 28 juni 2006 - 23:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon