menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

KOPERTAPE

Ga naar meest recente reactie

ERWIN52

ERWIN52

Besten,

Heeft iemand ervaring met het aanbrengen van kopertape op plastieke potten ? Is plastiek géén isolator ? Kunnen slakken nog altijd een schok ontvangen zodat zij niet verder kruipen naar de voor hen toch zo lekkere plantjes ?
Ik hoop dat iemand mij daar méér uitleg over kan geven ?

Groeten, Erwin.
zondag 21 augustus 2011 - 15:17
sugar

Sugar

Slakken krijgen absoluut geen schok van contact met koper, ze krijgen wel een kopervergiftiging.
zondag 21 augustus 2011 - 18:42
iecee

Iecee

volgens mij krijgen ze schokjes en het werkt wel
volgens mij krijgen ze geen kopervergiftiging want dat krijg je van de groene koperuitslag
maandag 22 augustus 2011 - 17:14
sugar

Sugar

Slakken, net zoals alle andere weekdieren, kunnen absoluut geen koper kunnen verdragen. De koperionen reageren met het slijm (van de slakken) en tast het zenuwstelsel aan.
Dat verhaal van die electrische schokken is fout. Anders zouden slakken ook nooit tegen een ijzeren pot opkruipen....
maandag 22 augustus 2011 - 19:44
satomi

Satomi

Maar koper en ijzer zijn wel twee verschillende materialen.
dinsdag 23 augustus 2011 - 10:08
ERWIN52

ERWIN52

Iecee,

U zegt dat het helpt ? Dan heb je ervaring daarmee ?
Als de kopertape niet helpt dan is de verkoop van deze tape gewoon BOERENBEDROG ?
Groeten, Erwin
dinsdag 23 augustus 2011 - 10:33
iecee

Iecee

ik heb de tape gekocht bij tuinadvies en het werkt, maar je moet de potten dan wel zo zetten dat je geen andere planten raakt waardoor de slakken in de pot kunnen kruipen via het blad en ook een beetje slakkenkorrels in de pot doen na een week want er kunnen altijd slakkeneitjes in je potgrond zitten of een verstopte slak in je plant.
maar ik probeer ook wel oude koperen potten te gebruiken of oude koperen banden. als je na een ijzerwinkel gaat en daar stroken koper koopt en daar ringen van maakt helpt dat ook wel maar ik weet niet of dat in de praktijk pracktisch is.
soms zijn die ook wel te koop maar daar heb ik geen ervaring mee.
dinsdag 23 augustus 2011 - 10:45
ERWIN52

ERWIN52

Beste mensen,
Ik voel mij nog altijd géén stap voorwaarts of achterwaarts te hebben gezet ! Er zijn voor en tegenstanders en beiden hebben ergens hun gelijk. Maar wat vindt u van het volgende. Een band aanbrengen van ± een 4-tal cm met grof schuurpapier ? Die rotslakken hebben toch een hekel aan een scherpe, brute ondergrond. Het nadeel is wel dat de band om de zoveel tijd moet vervangen worden. Een ideetje ... ik gooi het even in de groep !
Groeten, Erwin
dinsdag 23 augustus 2011 - 14:00
sugar

Sugar

Ik wil toch even aangeven dat ik niet heb aangegeven dat de koperen tape niet zou werken, ik heb alleen het werkingsprincipe even bijgeschaafd...
dinsdag 23 augustus 2011 - 19:30
ERWIN52

ERWIN52

Mijn slotconclusie ... ik sta nog nergens. Volgens Parodias, wie dit is weet ik tot op heden nog altijd niet (?) hetzij man of vrouw, laat staan het ondertekenen met naam, zouden slakken zich niet storen aan een ruwe ondergrond. Kopertape zou ook niet helpen en uit eigen ervaring helpen slakkenkorrels niet afdoende.
Eén ding is zeker : mijn sla blijft aangefreten !!!
Groeten, Erwin
woensdag 24 augustus 2011 - 08:53
iecee

Iecee

bij tuinadvies verkopen ze ook slakkenbeschermingringen

ik weet wel dat grove dingen zoals witte zand of koffiegruis slakken niet tegenhouden maar wel dennenaalden als je daraan kan komen
en mischien schelpen omdat daar zout in zit

en ik heb een beetje succes met potten met een omgeslagen rand en babybadjes met een omgeslagen rand
ik gebruik nu om de twee weken slakkenpoeder ipv om de drie weken
er gaan er wel veel van dood
maar er blijven er evenveel over lijkt het wel.
woensdag 24 augustus 2011 - 09:37
iecee

Iecee

kijk eens rechtsboven je pagina! daar staat anti-slakkentape je kan het gewoon online bestellen (dit is van de webwinkel die bij dit forum hoort.)
heb je het in een paar dagen thuis

ik vind het wel niet goedkoop maar dat zijn hosta's ook niet.
of koperen potten zoeken op rommelmarkten.
woensdag 24 augustus 2011 - 10:13
iecee

Iecee

ik heb het nog niet in winkels gezien
maar mischien heb ik ook wel niet goed gezocht

je kan het ook proberen door koperdraad rond je potten te wikkelen
en koperdraad zit in electriciteiskabel.
woensdag 24 augustus 2011 - 10:21
ERWIN52

ERWIN52

Mijn dank voor de antwoorden ook al heb ik bij sommigen toch mijn bedenkingen.
Off-topic : Wat mij mateloos ergerd is het fijt dat velen zich schuilen achter een masker. Je mag blijkbaar niet weten wie ze zijn !!! Ik noem dit geheimdoenerij. 'k Weet ik ben van de ouwde stempel. Ik ben nu eenmaal een grijsaard. Maar iedereen mag het gerust weten ik ben en blijf Erwin. De jongere generatie blijkt daar anders over te denken.
Oprechte groeten aan allen, Erwin
woensdag 24 augustus 2011 - 16:43
Polplastron

Polplastron

Parodias is overigens heus niet de enige hier op het forum die enkel zijn nickname gebruikt. Mij stoort het niet.
woensdag 24 augustus 2011 - 19:30
ERWIN52

ERWIN52

Nog even ... off-topic.
Ik ben het niet eens met het "zich verbergen achter" een masker. Ik ben dan wel een ouwe naïeveling maar ... so be it ! Mijn voornaam is Erwin en iedereen mag dat weten. Ik heb tot op heden nog géén nadeel ondervonden dat men mijn naam kent. Vaak lokken mensen wie zogenaamde haatmails krijgen het zelf uit, bewust of onbewust. Mijn moto blijft steeds : vrede op aarde aan allen die ... Het recht om uw mening te verkondigen dat staat ook in de rechten van de mens. Ik heb daar géén probleem mee.
Ik probeer op eerste plaats mensen te helpen of zelf hulp te krijgen.
Met oprecht vriendelijke groeten, Erwin
donderdag 25 augustus 2011 - 09:08
Sandy

Sandy

Groot gelijk parodias, het gaat hier trouwens op dit forum over planten en diertjes... en niet over wie de personen erachter zijn.
Indien nodig kan deze info nog steeds per email gegeven worden of kunnen mensen elkaar leren kennen op gezamenlijke uitstappen, daar heb je meer aan dan aan Jan, Piet of Willy ! Verder is een naam gewoon een naam...
donderdag 25 augustus 2011 - 20:47
ERWIN52

ERWIN52

OT
Ik zie dat ieder bij ZIJN standpunt blijft. Jammer ... ik vind het zooo onpersoonlijk. En wat mijn voornaam betreft zult u op de bank of ergens anders NIETS mee kunnen aanvangen. Ik zou ze de kost niet willen geven aan allen met die voornaam.
Ik ben blijkbaar iemand uit het stenentijdperk waar persoonlijkheid en beleefdheid van belang WAS !!! Ik vind het jammer dat mensen door het leven willen gaan als een 'mister" of "miss" nobody.
Ook ik stop met mijn misioneringswerk want : waat baten kaars en bril als ...
Oprechte groeten, Erwin
vrijdag 26 augustus 2011 - 08:49
iecee

Iecee

wat een onzin allemaal
je kan op internet niet voorzichtig genoeg zijn, en de bedriegers en de overheid en de oplichters zijn nog altijd machtiger en leugenachtiger als wie dan ook.
en wat maakt het nou helemaal uit uit wie wie is wat is er mis met anoniem te willen blijven? dat is toch een persoonlijke keuze, da's toch niet onbeleefd maar voorzichtig, de wereld is wel erg veranderd door het internet.
het gaat hier over plantennamen en niet over mensennamen.

groetjes inge
vrijdag 26 augustus 2011 - 10:39
Sandy

Sandy

Trouwens nog zo'n stokpaardje ... wat met al die sociale netwerken tegenwoordig ?

Laatst stond het nog in de krant : facebook verplicht iedereen om de nummers uit hun gsm naar hun te downloaden in functie van zogezegd 'het constant kunnen bereikbaar zijn en overal met je vrienden te kunnen facebooken'...

Ik ben absoluut tegen dit medium en soortgelijke ... maar plots is het dus mogelijk dat iemand mijn gsm nummer zomaar aan facebook doorgeeft ?

Mensen vinden dit allemaal heel leuk, maar denken niet aan de mogelijke consequenties en gevolgen op lange termijn, want stilaan geven we als maar meer privacy weg zonder dat we het willen of beseffen
Dat beetje dat ons rest willen we gewoon beschermen !
vrijdag 26 augustus 2011 - 20:12
Chef

Chef

Citaat: Haha voor die laatste naam.............Je weet ook alleen mijn voornaam en verder lekker niks...................die vertel ik er echt niet bij hoor. Zo stom ben ik nou ook weer niet............Ik ben me heel erg bewust van de gevaren en internet...........


@Lein:bent u zich werkelijk voldoende bewust van de gevaren mevrouw M. S......man uit V.........k? Ik zie trouwens dat u onlangs een nieuwe laptop heeft gekocht?
vrijdag 26 augustus 2011 - 23:36
sugar

Sugar

Ik denk dat de mensen die denken anoniem op internet te zitten dit eens moeten lezen

http://nl.wikipedia.org/wiki/IP-adres

Als iemand schadelijke bedoelingen heeft, achterhaalt hij je adres toch hoor
zaterdag 27 augustus 2011 - 11:49
Sandy

Sandy

Maar goed, je moet de voordeur natuurlijk ook niet wagewijd open zetten.

Met je huis is dat ook zo toch, of niet? Je sluit toch ook je deur ?
Je beschermt toch ook zo goed en kwaad mogelijk je huis, je weet als ze echt willen kunnen ze binnen. Maar je maakt het ze liever toch wel wat moeilijker ? Of niet soms ?


maandag 29 augustus 2011 - 15:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon