menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid of niet

Ga naar meest recente reactie

Mari

Mari

Ik weet niet goed of dit nu onkruid is of niet? Hoop dat de foto een beetje duidelijk is...alvast bedankt
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 14 juni 2011 - 19:19
Sandy

Sandy

komen prachtige roze bloemen aan, ik laat ze gewoon staan. Ze zaaien wel zichzelf uit
dinsdag 14 juni 2011 - 20:55
Mandy

Mandy

En binnen 2- 3 jaar is je tuin ermee bedekt....

Ze krijgen een stevige wortel......

Bij mij gaan ze er direct uit.... zo klein mogelijk.......
dinsdag 14 juni 2011 - 21:10
Mari

Mari

Heb eens even snel gegoogled en die mooie bloemetjes gaan hier zeker niet misstaan. Ga hem toch nog wat laten staan
Bedankt voor de naam en info
woensdag 15 juni 2011 - 10:20
cee

Cee

Wilgenroosje is ook een belangrijke waardplant voor verschillende insecten en vlinders. Je doet er het ecosysteem van je tuin dus zeker geen kwaad me hem te laten staan.
woensdag 15 juni 2011 - 10:39
renate67

Renate67

hallo mari
misschien kun je hem in een grote pot of emmer zonder bodem zetten en die ingraven, om het woekeren te beperken (net zoals met munt gedaan wordt)
en zaaddozen verwijderen voor ze openspringen en het zaad je hele tuin in waait.
Renate
woensdag 15 juni 2011 - 18:01
iecee

Iecee

het harig wilgenroosje is niet eens mooi, op google zien ze er mooi uit , maar in het echt is het veel minder
beter zo snel mogelijk weggooien, van onkruid laten staan krijg je bijna altijd spijt.
het echt wilgenroosje is wel mooi en die zou ik dan in een gekweekte vorm kopen als je hem graag ziet.
is er in wit rose en rood
mischien nog wel meer maar dat weet ik niet,de witte zijn gewoon te koop en die rose heb ze vorig jaar gezien in de open tuin bij mia gevaert, heel mooi
woensdag 15 juni 2011 - 18:12
renate67

Renate67

iecee heeft gelijk ik vind echt wilgenroosje ook veel mooier dan harig wilgenroosje
Omdat ik ze eerst vooral als hele velden op vakantie kende, heten ze in ons gezin vakantiebloemen.
Renate
woensdag 15 juni 2011 - 18:52
Mari

Mari

Ik ga het voorlopig toch nog even afwachten en hem morgen overplanten in een bodemloze pot. Bevallen de bloemen mij niet kan'k volgend jaar nog altijd eens uitkijken naar het echte wilgenroosje en zal het harige een pak gemakkelijker te verwijderen zijn bedankt voor de tip Renate
woensdag 15 juni 2011 - 19:18
renate67

Renate67

graag gedaan
Renate
woensdag 15 juni 2011 - 19:24
iecee

Iecee

wel de gekweekte vorm kopen want de wilde zijn kortlevende verstoorde grond planten
woensdag 15 juni 2011 - 22:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon