menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help bazig onkruid.

Ga naar meest recente reactie

msahc

Msahc

Beste lezer,

Reeds jaren heb ik een onkruid dat men bodembedekker (Pachysandra terminalis) de baas is geworden.
Spijtig genoeg ken ik het nog steeds niet. En zou ik het graag onderdrukken. Maar hoe weet ik niet. Daarvoor stracht ik te weten te komen wat het onkruid is en welke bestrijding zou kunnen helpen.
Hebt u enige kennis. Dank bij voorbaat.

Bloemen & Planten

dinsdag 5 april 2011 - 20:48
renate67

Renate67

helaas voor jou: zevenblad
een zeer hardnekkig onkruid, overleeft hier als enige het spuiten van de gemeente (die kweken dus eigenlijk zevenblad)
De vinca minor houdt hem hier wel tegen.
Spitten met riek en zo veel mogelijk alle wortelstukjes verwijderen (NIET op composthoop) heeft hier wel goed geholpen om meeste weg te krijgen en daarna wel goed bijhouden dat alles wat opkomt zo snel mogelijk verwijderd want ze wortelen zeer diep,
Anders plukken plukken en plukken en zo op den duur (langdurig project) plant uitputten.
Succes Renate
dinsdag 5 april 2011 - 20:53
Rita1960

Rita1960

idd zevenblad: jong blad opeten, in de salade verwerken..
en als je in de gelegenheid bent, best er ganzen bij zetten.. die vinden het ook erg lekker en putten de planten dusdanig uit dat je ze in 2 jaar kwijt bent..

bijkomend voordeel... ganzen zijn goede waakhonden :

groetjes,
Rita
dinsdag 5 april 2011 - 21:25
Kiptaro

Kiptaro

bijkomend nadeel, ganzen vreten gelijk alle andere planten af :#
dinsdag 5 april 2011 - 23:17
sugar

Sugar

Er wordt wel eens gezegd dat de eenvoudigste manier om zevenblad kwijt te geraken verhuizen is.
Maar als je de plant keer op keer weer terugzet, is er een moment dat hij niet meer terugkomt
dinsdag 5 april 2011 - 23:19
msahc

Msahc

Bedankt mensen. Slecht nieuws dus.

PS Mooie tuin Sugar


Msahc
donderdag 7 april 2011 - 05:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon