menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pioenroos - Coral Sunset

Ga naar meest recente reactie

jufnaatje

Jufnaatje

Lieve allemaal,

In de Tuinplus 2010 zag ik een prachtige pioenroos met de naam Coral Sunset. Ik heb een aantal vragen:
-groeit deze pioenroos als een struik?
-ik koop het liefste niet de plant kant en klaar. Laat je de plant groeien uit zaad of een bol?
-Op hoeveel geld moet ik rekenen bij de aanschaf?
-Waar kan ik dat kopen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

maandag 10 januari 2011 - 18:02
moetje1951

Moetje1951

Bij Rozenkwekerij De Wilde in Zutphen zijn ze online te koop voor 33 euro. Maar dat is dan, denk ik, een kant en klare plant. Mag ook wel voor die prijs!
Ik kijk nog eens in de catalogus van Vlaams zaadhuis!
Wat zijn ze mooi!
Ik vind de Festiva Maxima zo mooi, die kost 10,95.
Moetje
maandag 10 januari 2011 - 18:15
jufnaatje

Jufnaatje

Hoi Moetje,

Ik heb ook die Festiva Maxima ff gecheckt... Wauw! Die is ook supermooi!!!

maandag 10 januari 2011 - 18:50
annis

Annis

Pioenen worden meestal vermeerderd door stekken te nemen van de wortelstok. Zaaien kan ook wel maar dat kan jaren duren voordat je eindelijk een plant van betekenis hebt.
Je kunt ook alleen een wortelstok kopen die verpakt zit zoals bij bloembollen. Maar dan heb je ook niet het eerste jaar bloemen.
Het zijn prachtige bloemen en geuren heerlijk.

Annis
maandag 10 januari 2011 - 20:11
jufnaatje

Jufnaatje

Dan wordt het dus een wortelstok (ik ben geduldig )

Nu nog de vraag welke en waar ik hem vandaan ga halen... (ik had even bij Vreekens gekeken en daar was de Festiva Maxima al uitverkocht )
dinsdag 11 januari 2011 - 12:44
Esem

Esem

Als je zelf een wortelstek wil gaan maken zal je iemand moeten zoeken die 1 de pioen in zijn bezit heeft 2 dan moet de persoon nog zo goed willen zijn om een stuk wortel van zijn pioen te willen afstaan.
Eens een pioen geplant wordt deze niet graag lastig gevallen en blijf,om er veel geniet van te kunnen hebben,graag ongestoord en onbewogen op de zelfde plaats staan.
Of je kan ernatuurlijk ook een aankopen, en deze gaan vermeerderen door er voor dat je hem plant in de tuin , wortelstekken van te nemen.

GR eddy Esem,
dinsdag 11 januari 2011 - 15:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon