menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Canna vraagje

Ga naar meest recente reactie

FransNL

FransNL

Ik heb ze dit jaar voor het eerst geplant en wel in een pot. Het waren drie armzalige wortelstekjes maar achteraf bleek het toch teveel voor in een pot van 40 bij 40 cm. De vierkante kunststof pot is geheel dichtgegroeid en staat inmiddels helemaal bol.

Volgend jaar wil ik ze in de vollegrond zetten maar ik vraag me af hoe ik ze tot die tijd het best kan bewaren. Zelf dacht ik om ze binnenkort even boven de grond af te knippen en ze redelijk droog en vorstvrij in de pot te laten overwinteren . In het voorjaar wil ik ze dan uit de pot halen , de wortels delen , en die dan uitplanten.

Is dit een goede methode of toch maar liever op een andere manier ?
maandag 25 oktober 2010 - 22:03
plaatje55

Plaatje55

dat is de goede methode ,en vooral vorstvrij is erg belangrijk.groet joke [afbeelding verwijderd niet-https].
maandag 25 oktober 2010 - 22:54
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ja dat kan. Ik haal de knollen uit de grond en doe ze er in het voorjaar weer in.
maandag 25 oktober 2010 - 23:43
charelke

Charelke

Beide methodes zijn goed
dinsdag 26 oktober 2010 - 14:14
Tasha

Tasha

Ik had er ook in een pot op 't terras staan , die heb ik intussen met veel moeite uit de pot gekregen en al ter bewaring in de kelder gelegd . Ik ontdoe ze dan wel eerst van alle grond zodat ze goed kunnen drogen . Zo doe ik dat ook met canna's die in volle grond gestaan hebben.
dinsdag 26 oktober 2010 - 14:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon