menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Asclepias of zijdeplant

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

weet iemand welke soort asclepias of zijdeplant dit type (papegaai) zaaddozen geeft
Het zou gaan om een roze bloeiende plant

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 11 oktober 2006 - 07:38
hugo

Hugo

asclepias syriaca;; bloeit rose

asclepias speciosa;; roserood met wit

asclepias tuberosa:: oranje, rood en geel

groetjes
woensdag 11 oktober 2006 - 08:13
Greta2

Greta2

Nigella,

De asclepia op de foto is een syriaca, zaden te koop bij Vreeken 's Nederland, ik zie hem ook heel graag is veel fijner dan vb moby dick.Ik weet niet of hij ergens te krijgen is als vaste plant.
woensdag 11 oktober 2006 - 08:44
Victor44

Victor44

Je moet wel uitkijken hoor,waar je hem plant.Ik had hem enige jaren geleden eens gekregen op een ruildag van de imkers,daar deze plant veel nectar produceert,zitten er ook de ganse dag bijen op in zijn bloeitijd.Maar dan komt het...mijn plant komt uit op meer dan 5 m van zijn oorspronkelijke plantplaats, in het gazon van de buren,het is dus wel een woekeraar als je niet uitkijkt.Verder ruikt hij zeer goed en is het ook een mooie plant.
Grtjs
Victor
woensdag 11 oktober 2006 - 19:26
Nigella

Nigella

ooh, goed dat je dat zegt van dat woekeren, dan probeer ik hem eerst even in een pot; of grote pot in de grond.
woensdag 11 oktober 2006 - 20:11
Adrienne

Adrienne

Allez Nigella,

Ge zet hem gewoon aan de voordeur
en .... krijgt er een gratis aan de achterdeur
Dat gebeurt niet dikwijls salle.
woensdag 11 oktober 2006 - 23:23
corrielat

Corrielat

blij dat ik op dit tuinclubje zit, ik ben al jaren op zoek naar dit plantje, ik had het ooit ergens gezien, maar ik kende de naam niet, alweer iets wijzer geworden, bedankt.
donderdag 12 oktober 2006 - 07:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon