menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vleesetende planten gezocht

brian

Brian

Hoi allen

Zoals reeds eerder vermeld in andere topics van mij ben ik volop bezig met het aanleggen van mijn eigen tuin. Hoeve gekocht, volop aan het verbouwen en als ontspanning hou ik mij bezig met de tuin.


Mijn interesse gaat uit naar verschillende soorten planten waaronder Trycirtis soorten en winterharde orchideeen. Trilliums, lelies, passiflora’s, vleesetende planten,...

Met hulp van dit forum heb ik dan ook een behoorlijke collectie in 2 maanden tijd kunnen opbouwen.


Zie topic

tricyrtis soorten / Bletilla Orchidee

Ondertussen heb ik een 20 tal Trycirtis soorten / kleurvarianten. allen reuze bedankt !!!

En een behoorlijke collectie winterharde orchideën: waaronder cypripedium soorten ; wespenorchidee – Epipactis; rietorchidee - Dactylorhiza majalis en bletilla soorten.

Een 6 tal passiflora soorten dankzij de Internationale exotenruilbeurs van mijn oude buur Guus met zijn tropisch planten winkel (CANNA BANANA).



Nu heb ik in de zomer ook een moeras gedeelte gemaakt voor de schildpadden van mijn vriendin. Zij heeft namelijk 2 roodwangschildpadden.

Dan kunnen deze beestjes ook buiten zitten tijdens de mooie zomer dagen.

Graag wou ik het gedeelte waar zij niet aan kunnen beplanten met wat zuurminnende planten waaronder vleesetende soorten.

Zijn er liefhebbers van vleesetende planten die zaden over hebben ?

Ik heb namelijk al behoorlijk wat opzoekwerk gedaan en zou wat soorten willen uitzaaien in het vroeger voorjaar.

Sommige soorten raden ze zelfs al aan te zaaien in Januari .

Wie heeft er zaad en kan dit missen mag mij altijd iets laten weten.

Ook informatie of persoonlijke ervaring mag altijd doorgegeven worden

Ik ben voornamelijk op zoek naar soorten die wel winterhard zijn !

Alvast reuze bedankt voor alle hulp.


Volgend voorjaar maak ik enkele foto’s van het moeras gedeelte en mijn startende orchideeen collectie

Groeten Brian

Ps

Vanaf volgend voorjaar bestaat er veel kans dat ik al wat Tricyrtis soorten kan aanbieden voor te wisselen tegen andere interessante planten

Trillium soorten onder andere dit is nog een soort in opbouw



vrijdag 6 november 2009 - 16:37
schuurmans

Schuurmans

Brian.
een paar weken geleden heb ik een lezing over Carnivoren bijgewoond.
heel interessant, de spreker was Wouter Noordeloos, is vaak te vinden in de hortus van Leiden. de site van Carnivora zou je ook eens kunnen bezoeken.
misschien heb je hier iets aan,
succes.

grt
henk
vrijdag 6 november 2009 - 18:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon