menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte anthurium wordt groen...

moonshiner

Tekst aangepast

Moonshiner

Mijn eerste anthurium heb ik weggegooid wegens bladproblemen. Maar nu beginnen de bloemen van mijn tweede anthurium groen te verkleuren. Wat kan ik eraan doen?

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 26 oktober 2008 - 18:27
Esem

Esem

moonshiner,
hier enkele tips voor de verzorging van de anthurium.

Enkele praktische tips voor het gebruik:
n
Water
Wortelkluit steeds goed vochtig houden. Gieten met lauw, kalkvrij (pH 4 – 4,5) (regen)water. Indirect broezen. `s Winters een zestal weken droger en koeler houden om knopvorming te stimuleren. Hoge luchtvochtigheid (min. 60 %) aanhouden, vooral van maart tot augustus.

Temperatuur
Niet winterhard. Warm houden in de zomer, iets koeler in de winter, nooit onder 18 C.

Licht
Lichte plek, zonder direct zonlicht.

Bodem
Speciale Anthurium-potgrond, bestaande uit turfmolm, naaldbosgrond en perliet. Anders luchtige potgrond, vermengd met grove, brokkelige turf, veenmos en wat goed verteerde koemest. Zeer gevoelig voor zouten. In de groei tweewekelijks lichte mestgift. Jaarlijks tot tweejaarlijks verpotten.
Ik denk dat het verkleuren de van de bloem normaal is.
Ik heb het ook al ondervonden bij mijn calla's.
eens de bloemen lang gebloeit hebben verkleuren er ook somige naar groen.

zondag 26 oktober 2008 - 20:01
Pieter

Pieter

Hoi,
Dat groen kleuren is, zoals Eddy al aangaf, volkomen normaal. Dat wil zeggen dat de bloem aan het uitbloeien is.
maandag 27 oktober 2008 - 16:17
moonshiner

Moonshiner

Bedankt voor jullie berichtjes.
Dus volgend jaar zouden er gewoon nieuwe witte bloemen moeten uitkomen?
Nu ik die info hier lees, houd ik de grond misschien te droog. Ook de temperatuur daalt soms beneden de 18°.
maandag 3 november 2008 - 20:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon