menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zomerbloembollen

Anke

Anke

Hoi,
Ik heb voor mijn verjaardag een tijdje geleden een hele doos vol bloembollen gekregen. (leuk hé!) Allemaal zomerbloeiers in wit en roze: lelie, dahlia, gladiool en nog een paar mooi maar minder bekende. Ik heb enkele m² lege border waar ik ze wil planten, maar vraag me af wat je er best bij plant. Ik bedoel dan van vaste plant, evt bodembedekker of zo...? Als ik de bollen na de bloei moet opgraven, moet ik er natuurlijk nog wel aankunnen. Hoe planten jullie zoiets aan? De grond grenst wel aan een oude coniferenhaag, niet ideaal vrees ik.
Tips zijn heel welkom!!
Groetjes,
Anke
donderdag 24 april 2008 - 22:03
Adrienne

Adrienne

Hallo Anke,

Heb jij geluk zeg, bij mij mogen ze gerust ook een doosje brengen
Wat je vraag betreft, wel overal waar nog een plaatske over is in de border plant ik zelf mijn zomerbollen of zaai ik eenjarige.

De lelie staat gewoon in volle grond en komt elk jaar weer terug.
Dus zoek daar maar een vast plaatske voor uit.

Gladiool kan je in een oude bloempot zetten en ingraven, zodra die uitgebloeid is en het loof afgestorven graaf je ze uit maak je bollen schoon en bewaar ze droog en donker tot het volgend voorjaar.

De dahlia's gaan bij mij eind april in volle grond, staan ze boven en er wordt nog vorst verwacht
bescherm ze dan even. Dat kan al gewoon door er een oude bloempot overheen te zetten.

Nu dat ze voor een coniferen haag staan is hier geen probleem.
Je geeft ze gewoon koemest korrels bij en ze doen het prima.

Succes !!!



vrijdag 25 april 2008 - 15:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon