menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Het juist water voor orchideen

Ijskoningin

Ijskoningin

hey!

Hoe weet ik wat het juiste water is voor mijn orchideeën? Houden ze liever van regenwater of gewoon water uit te kraan?

groetjes
woensdag 5 december 2007 - 16:55
Fons

Fons

Ijskoningin, welkom op dit forum.
Het beste is regenwater geven dat hebben ze in de natuur ook,indien het kraantjeswater bij u cloorarm is mag je dat als vervanger van regenwater gebruiken, indien veel cloor in kraantjeswater dat dan koken alvorens gebruik, je kan een flinke voorraad koken en dit bewaren om uw orchies te gieten.
woensdag 5 december 2007 - 18:30
jumperke

Jumperke

Ik ken iemand die allerlei soorten meststof (kamerplantenmeststof,orchideemeststof,fruitmeststof,eigenlijk bijna alles die vloeibaar was dat hij nog staan had) samen heeft gemengd in een grote fles.
Iedere week heeft hij een flinke scheut van die meststof aan zijn Phalaenopsis zonder dat hij er water aan toevoegt.
Resultaat:een week nadat zijn orchidee was uitgebloeid stonden er weeral bloemkknoppen in.
Is dit gezond of doet hij dit beter niet?

groetjes jerko
woensdag 5 december 2007 - 18:48
Esem

Esem

Ja idd.als je geen regenwater tot je beschikking hebt neem dan leidingwater maar kook het eerst en laat het afkoelen.
Geef dan elke week een vingerhoed water niet meer,en geef je orchis een beetje speciale orchideeën meststof als je plant een bloemstengel vertoont.
Gr Eddy,
woensdag 5 december 2007 - 21:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon