menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaadjes

Peter Van Vreckem

Peter Van Vreckem

ik heb zaadjes gerecupereerd van een Aronskelk of ( CALA ) van mensen in de buurt nu weet ik niet of ze al mogen gezaaid worden maar volgens somige bronnen die ik geraadpleegd heb zou je ze pas vanaf februari mogen zaaien, het idee om een fles cola in 2 te snijden en om zo een serretje te maken daar was ik nog niet opgekomen hoor maar ik heb per toeval op het werk oude diskette opberg boxen die ze gingen weg gooien meegebracht je weet wel met zo van die donker doorschijnende bovendekseltjes ga daar in ene oud botervlietje wat potgrond doen en daar de zaadjes insteken op de verwarming zetten en tijdig vochtig houden best om de 2 dagen verstuiven en hopelijk komt er nadien iets te voorschijn he met mijn sinaasappelpitten en citroenpitten ishet ook gelukt dus.....

Groetjes The 8Ball
zondag 11 november 2007 - 14:01
Esem

Esem

Misschien nog een betere oplossing.
Neem een plastiek zak doe daarin zaai en stekgrond, neem een gedeelte van het zaad en doe het bij de zaai en stekgrond ,bevochtig de grond en bind je plastiek zak bovenaan toe .
Plaats deze zak goed licht maar niet in direct zonlicht en op een temperatuur van 18 à 20° C.
Laat nu de zaden in de zak tot je kleine knollentjes ziet onstaan.Wanneer je aan de meeste knollentjes wortelgroei ziet.+/- 2 maanden.,is de tijd aangebroken voor een koude periode.
Neem nu de zak en leg hem op een koele plek,bv. in de ijskast voor enkele maanden.Of in een onverwarmde serre of koude bak.
In het voorjaar als de vorst voorbij is en de temperatuur stijgt kan je de zaden buiten op een wachtbed plaatsen,en weldra zullen de eerste blaadjes te voorschijn komen.
Maar heb wel gedult, want het kan tot 4 jaar duren voor je de eerste bloem zal zien.

GR Eddy,
zondag 11 november 2007 - 18:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon