menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraagje over de wilde hyacint boshyacint

Ga naar meest recente reactie

Lilian

Lilian

Ik heb gisteren een aantal bollen gekregen van de wilde hyacint (boshyacint).
Ik dacht deze tussen de hosta's te zetten, de hosta's beginnen pas uit te lopen tegen de tijd dat de hyacinten uitgebloeid zijn. Ben ik daar juist mee?

groetjes lilian
donderdag 25 oktober 2007 - 09:22
Esem

Tekst aangepast

Esem

Lilian,
de boshyacint is een plant die zich nogal vlug gaat vermeerderen.
Persoonlijk zou ik ze niet tussen de vaste planten zetten tenzij dat het geen probleem is dat hij zich gaat vermeerderen en op andrere plekken in je vaste planten border opduikt.
Het is idd. een mooie bloem;
In bossen heb ik ze in het vroege voorjaar al zien staan en het zijn daar grote oppervlaktes die bedekt zijn met deze mooi blauw paarse bloemen.
Gr Eddy,

donderdag 25 oktober 2007 - 10:51
Lilian

Lilian

Ja Eddy, in Schotland heb ik dat ook ooit gezien in het voorjaar het was een en al blauw, prachtig!
Ik denk dat ik ze dan maar in grote groepen tussen de bosbeplanting ga zetten daar kunnen ze goed verwilderen, ze horen er ook eigenlijk thuis

Moet ik nog wat bodemverbeteraar of turf in het plantgat doen of hebben ze niets speciaals nodig?
Alvast bedankt voor je hulp!

groetjes lilian
donderdag 25 oktober 2007 - 11:08
Esem

Esem

Dat mag maar is niet echt nodig hoor.
Bosgrond is van nature zure grond.
Gr Eddy,
donderdag 25 oktober 2007 - 15:43
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Het Hallerbos heeft een oppervlakte van 552 ha, waarvan 511 ha gelegen zijn op het grondgebied van Halle.
Het bos was eigendom van het Sint-Waltrudiskapittel van Bergen, maar in 1652 kwam 2/3 ervan in het bezit van de adellijke familie Arenberg.

Dit Duitse geslacht, dat in de Nederlanden talrijke domeinen bezat, wist in 1789 het bos volledig te verwerven. Na de Eerste Wereldoorlog werd het, na sekwestratie, in 1930 staatseigendom. Tijdens de Eerste Wereldoorlog was het bos door de Duitse bezetter grotendeels omgehakt.



De herbebossing had plaats tussen 1930 en 1950. De aanplantingen bestaan vooral uit eik, esdoorn, korsikaanse en gewone den en beuk. In de lente is een wandeling door het Hallerbos een unieke belevenis. Vanaf half maart bloeien de bosanemonen, een maand nadien staan duizenden blauwe hyacinten in bloei, weldra gevolgd door geurige meiklokjes.

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 25 oktober 2007 - 16:15
Lilian

Lilian

dat is mooi, prachtig

grt lilian
donderdag 25 oktober 2007 - 16:30
kerstkind

Kerstkind

Da's inderdaad een heel mooi plaatje!!!

donderdag 25 oktober 2007 - 18:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon