menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nevelen

Ga naar meest recente reactie

ariel
maandag 22 februari 2010 - 19:42
Crazytus

Crazytus

Ik zou daar toch nog mee wachten,zekers als ze in een serre staan,dat inkrimpen is zo erg niet,eind maart is een goed tijdstip...
maandag 22 februari 2010 - 20:12
ariel
maandag 22 februari 2010 - 20:33
Crazytus

Crazytus

Het probleem is dat er nog te weinig licht en zon is,de nachten nog te koud,ik wacht in alle geval,zelfs als ze er zo uitzien..;

C&S substraten, voeding & watergift

maandag 22 februari 2010 - 20:46
TomJ

TomJ

Ik wil dit antwoord iets nuanceren.
De meeste cactussen en vetplanten zijn nu inderdaad in rust.
Maar een aantal vetplanten komen van de Zuid-Afrikaanse westkust.
Dit is een gebied met plaatselijke winterregens en zomerse droogte.
Dus ook hier willen dergelijke planten liefst hun vocht tijdens de winter ipv de zomer.
Dan denk ik oa aan conophytum, mitropyllum, monilaria, geophyte crassulas, tylecodons, etc.
Maar de meeste beginnersplanten prefereren inderdaad hun zomerse nevel en een droog winterseizoen.

Groetjes,
Tom
maandag 22 februari 2010 - 21:05
Wiebe

Wiebe

Het wel of niet nevelen is ook aan het weer gekoppeld. Als we binnenkort een periode met dagelijks mooi zonnig weer krijgen ga ik nevelen. Maar zolang er nog somber en triest weer wordt voorspeld echt niet!

Wiebe
maandag 22 februari 2010 - 23:30
ariel
dinsdag 23 februari 2010 - 19:03
Crazytus

Crazytus

Alhoewel...mee zo een voertuig zal dat wat moeilijk worden...!
woensdag 24 februari 2010 - 19:45
ariel
woensdag 24 februari 2010 - 20:17
paulduville

Paulduville

Akkoord met Parodias, altijd op hetzelfde forum dat er mensen het laatste woord willen.
Trouwens nog een vraagje: waar kan ik een vraag kwijt over een succulent? Er is een hoofdgroep "cactussen en vetplanten", maar verder vind ik niets terug over de "vetplanten". Ik vind dit een vrij enggeestige groep forumleden, die alleen maar over "hun" cactussen willen coverseren. Zo zijn er, zoals ik, nogal wat leden van het forum die hier geen vragen "durven" stellen. Onlangs zag ik een vraag over agaves staan bij exotische planten, wat in principe ook juist is, maar agaves behoren toch tot de succulenten, of niet?
Paul
woensdag 24 februari 2010 - 22:27
Wiebe

Wiebe

Als één van de moderatoren in opleiding een kleine aanpassing doorgevoerd. Als gezamenlijke moderatoren afgesproken om meer op 'inhoud' te sturen en daarom volledig eens met opmerking van Parodia's (Willy).

Paul, anders dan de naam van de rubrieken doet vermeoden, kun je bij alle subrubrieken ook de vragen over vetplanten kwijt. Om verwarring te voorkomen misschien toch nog eens de titels aanpassen?

Wiebe
woensdag 24 februari 2010 - 22:56
Paronoto

Paronoto

Maar vriend toch...ge zijt aan het beste adres dat er is Allé, wat kwelt er u dat ge zo "droevig" bent, we gaan u hier ne keer vertroetelen dat ge niet meer weetvan welke gemeente ge bent. Agaves behoren inderdaad tot de succulenten en het is een vrij grote familie waarvan slechts de "kleinste" modellen voor de liefhebberij geschikt zijn tenzij ge over een maxiserre beschikt...Hier een Graptopetallum mendozae in bloei....U mag kiezen....hiervan heb ik nog een bende staan samen met nog 2000 andere

C&S substraten, voeding & watergift

woensdag 24 februari 2010 - 23:00
Paronoto

Paronoto

"Paul, anders dan de naam van de rubrieken doet vermeoden, kun je bij alle subrubrieken ook de vragen over vetplanten kwijt. Om verwarring te voorkomen misschien toch nog eens de titels aanpassen? " (Wiebe)
Dat was oorspronkelijk ook mijn idee .."Cactussen en "andere succulenten" in 1 rubriek, hoeft niet persé gescheiden te zijn. Pachyveria Blue Mist...en nu ga ik slapen want oude mannen moeten veel rusten

C&S substraten, voeding & watergift

woensdag 24 februari 2010 - 23:08
paulduville

Paulduville

Hallo,
voor mij hoef je de tittels niet aan te passen. +/- 30 (dertig!) jaar geleden ben ik gestopt met cactussen ( had toen ongeveer 60 soorten) en heb véél andere planten ontdekt die ook mooi zijn. Alleen, agaves hebben me blijven fascineren en o.a. daarvan heb ik nu meer dan 30 soorten.
Groeten en tot niet meer,
Paul
woensdag 24 februari 2010 - 23:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon