menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geneveld

Ga naar meest recente reactie

jumperke

Jumperke

Zijn er van jullie die de cactussen al beneveld hebben??
Ik was al lang van plan om het te doen,maar het kwam er maar niet van,ofwel moest ik weg,ofwel dit,ofwel dat,....
Maar vanochtend is het ervan gekomen.
Ze zijn allen verneveld geweest.
Het raam staat nu helemaal open zodat alles terug kan verdampen ook.

groetjes jerko
woensdag 19 maart 2008 - 11:13
stekeltje

Stekeltje

Verleden zondag op de middag ongeveer 0,75 liter verneveld in de ganse serre .. dus eigenlijk maar "gedreigd" met vernevelen .. (heb zo een plastic fles gevonden waar "ruitenwasser" spul in zat .. goed uitgewassen en zo maar de fles produceert een ongelofelijk fijne mist .. nooit gezien .. je krijgt er wel spieren van in uw hand/vingers LOL!)

wat oefenen met ruiten wassen, he Willy
woensdag 19 maart 2008 - 19:53
MrPalmtree

MrPalmtree

CITAAT:
">#666666;'>
Verleden zondag op de middag ongeveer 0,75 liter verneveld in de ganse serre .. dus eigenlijk maar "gedreigd" met vernevelen .. (heb zo een plastic fles gevonden waar "ruitenwasser" spul in zat .. goed uitgewassen en zo maar de fles produceert een ongelofelijk fijne mist .. nooit gezien .. je krijgt er wel spieren van in uw hand/vingers LOL!)

wat oefenen met ruiten wassen, he Willy


Willy ge moogt altijd hier komen oefenen zenne
woensdag 19 maart 2008 - 20:37
Paronoto

Paronoto

Vandaag weer 25° in de serre ondanks de gure noorderwind af en toe genoeg open plekken in 't geluchte om de zon door te laten. Voor de 4e keer duchtig geneveld, op de cactussen wel te verstaan want de "andere succulenten" krijgen niks geen nevel maar water onderaan. Verluchting achteraf met aanpalende garagedeur open. Gebruik grote (pomp)sproeier, inhoud 4liter.
woensdag 19 maart 2008 - 20:44
jumperke

Jumperke

Verleden zondag op de middag ongeveer 0,75 liter verneveld in de ganse serre .. dus eigenlijk maar "gedreigd" met vernevelen .. (heb zo een plastic fles gevonden waar "ruitenwasser" spul in zat .. goed uitgewassen en zo maar de fles produceert een ongelofelijk fijne mist .. nooit gezien .. je krijgt er wel spieren van in uw hand/vingers LOL!)


Waarom zo weining???

groetjes jerko
donderdag 20 maart 2008 - 09:55
jumperke

Jumperke

Ik snap het helemaal!
Het is misschien nog helemaal niet zo slecht hé om in kleine hoeveelheden te sproeien!

groetjes jerko
donderdag 20 maart 2008 - 12:20
TomJ

TomJ

Bij mij is de laatste watergift waarschijnlijk al gepasseerd en wordt het wachten tot eind augustus.
Mijn haworthias zijn echter nog maar net begonnen, evenals avonias, maar zij zijn in de minderheid tegenover mijn honderden/duizenden wintergroeiers.

Maar dat wil ook zeggen dat de bloei grotendeels voorbij is

Tom
donderdag 20 maart 2008 - 19:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon