menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

STEKKEN

Ga naar meest recente reactie

lo

Lo

We hebben een rubriek over zaaien en een over enten... maar geen over stekken. Waarom niet de regels voor het stekken op een rij gezet zodat een stumper zoals ik aan slag kan gaan zonder eerst het gehele forum door te bladeren?
zondag 27 mei 2012 - 23:23
sirius

Sirius

Titel van rubriek

Cactussen & Succulenten : C&S zaaien, verspenen, enten en stekken

????
maandag 28 mei 2012 - 11:53
lo

Lo

Mijn kop eraf als dat er gisteren ook opstond! Ik dacht: C&S zaaien, verspenen en enten... 't Zal de pastis geweest zijn. En, bedankt hé!
maandag 28 mei 2012 - 15:51
sirius

Sirius

Staat zo al vele jaren.
maandag 28 mei 2012 - 17:49
Cactus2001

Cactus2001

Snel wat info over stekken

Kan het best rond maart april alleen niet doen als de cactus bloemknoppen heeft dan oas na de bloei doen uitloper er af halen met mes of er af draaien alleen doen als de stek echt los zit
Laat de stek drogen niet boven verwarming of in de zon maar bij warm weer in de schaduw als hij gedroogt is in de aarde planten en vooral niet kijken of ie wortles heeft maar zachtjes er tegen duwen voel je weerstand heeft ie wortels
dinsdag 1 januari 2013 - 17:14
sirius

Sirius

NOOIT stek er "af draaien"! is een doodzonde!
dinsdag 1 januari 2013 - 21:56
Paronoto

Paronoto

Wat wil je eigenlijk stekken? Er zijn wel enkele verschillende manieren om te stekken al naargelang de plant en de periode waarin je wil gaan stekken ....
dinsdag 1 januari 2013 - 22:35
Cactus2001

Cactus2001

Hoezo niet draaien
woensdag 2 januari 2013 - 08:30
sirius

Sirius

Men moet een stek altijd met een heel scherp mes, zuiver, afsnijden. Alle andere "trukken" zijn waardeloos.
woensdag 2 januari 2013 - 15:07
lo

Lo

Iedereen & Paranoto,
het gaat om een schijfje van een cactus (uiteraard) dat ik van een vriend gekregen heb... Ik heb intussen de regels van de kunst gevolgd en... inderdaad het is me gelukt. Dat ene schijfje zijn er intussen drie geworden. En het is een leuke cactus: een zonder stekels!
woensdag 2 januari 2013 - 17:27
Cactus2001

Cactus2001

Bedankt
woensdag 2 januari 2013 - 20:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon