menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klein maar fijn....

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Frithia pulchra

C&S Algemeen

dinsdag 18 november 2014 - 16:40
svoffel

Svoffel

Gewoon prachtig, je ziet enkel de prachtige bloemen
dinsdag 18 november 2014 - 18:02
Paronoto

Paronoto

Ja, de plantjes "an sich" zijn niet spectaculair, zien er lithopsachtig uit, kleine stompjes a.h.w.Vele zuidafrikaanse plantjes zijn niet zo "spectaculair" maar hun bloei des te meer zoals deze Delosperma Graaf Reinet

C&S Algemeen

dinsdag 18 november 2014 - 21:08
Paronoto

Paronoto

Orostachys boehmeri, zie je nauwelijks staan in hun 5,5 ken met wat rotssteentjes "gedrapeerd".

C&S Algemeen

dinsdag 18 november 2014 - 21:17
svoffel

Svoffel

Het zijn schone madammekes met hun prachtige hoofdtooi
woensdag 19 november 2014 - 08:52
Paronoto

Paronoto

Voor liefhebbers die niet veel plaats hebben bvb op een "warme" vensterbank. Moet kunnen.

Deze heb ik zelf gecreeerd in 2011 Ech CV Lais = Echeveria laui x Ech. subalpina.
Je durft er nauwelijks naar kijken uit schrik dat er een vlekje zou op komen

C&S Algemeen

woensdag 19 november 2014 - 15:53
svoffel

Svoffel

Wat een prachtige kleur, heb trouwens ook voorzichtig gekeken

Ondertussen even via google naar Echeveria gezien. Er zijn ongelooflijk veel soorten.

Maar wat doe je als na de winter de onderste bladeren eraf zijn? Ik heb er 2 en na de winter zijn die onderaan kaal, je zit dan met een "stammetje"
Is het beter om ze dan af te snijden en opnieuw te laten wortelen of gewoon dieper in de grond?

woensdag 19 november 2014 - 18:23
Paronoto

Paronoto

Is het beter om ze dan af te snijden en opnieuw te laten wortelen of gewoon dieper in de grond? "

Inderdaad, ik snij ze af zo'n 3cm onder de rozet en zet ze bovenop een lege bloempot en dan gewoon wachten tot er zich nieuw wortels vormen. Het afgesneden stompje kun je ook "bewaren " en wellicht komen wel scheuten aan die dan op hun beurt kunnen beworteld worden.

C&S Algemeen

woensdag 19 november 2014 - 20:55
svoffel

Svoffel

Die heeft al heel schone wortelkes, weer iets wat ik niet wist, dacht dat je die dan direct in de grond moest zetten.
Waarschijnlijk is dat ook goed want verleden voorjaar heb ik zo enkele opnieuw in een potje gezet, maar nu ga ik dit proberen.
Welk systeem is beter? Eerst laten wortelen in een lege pot of direct in de grond?

groetjes

donderdag 20 november 2014 - 08:15
Paronoto

Paronoto

Eerst laten wortelen in een lege pot die ietske kleiner is dan de plantomtrek zodanig dat de bladeren genoeg steun hebben op de potrand. Af en toe eens controren of de zaak goed verloopt en wanneer er (naar uw goesting) genoeg wortels zijn een pot voor 3/4 opvullen met substraat, de plant er nu bovenop zetten en nu met (heel licht vochtige)grond verder aanvullen. In een schoteltje zetten met bvb 1cm water en klaar is .....Succes !
donderdag 20 november 2014 - 09:38
svoffel

Svoffel

Dank je wel voor deze info.

Nog een fijne dag.

donderdag 20 november 2014 - 15:27
Paronoto

Paronoto

Er zijn nog enkele "andere" manieren om planten te laten wortelen....maar voor om het even welke is GEDULD de hoofdzaak de rest is gewoon "techniek.
Een stek van Abutilon, afgesneden en pas daags nadien gewoon in een glas water gestoken en als er genoeg wortels aan zijn "inmodderen"

C&S Algemeen

zondag 23 november 2014 - 16:46
Paronoto

Paronoto

Kopstek, opgehangen aan een stuk nylonkous....gewoon wachten tot wortels te zien zijn en dan oppotten...

C&S Algemeen

zondag 23 november 2014 - 16:52
Paronoto
zondag 23 november 2014 - 16:54
Paronoto

Paronoto

Beworteling op Seramis, foto van 2009 toen Seramis vlot verlrijgbaar was....ik weet niet of dat nu nog het geval is

C&S Algemeen

zondag 23 november 2014 - 16:58
Paronoto

Paronoto

Zo werd dat ooit verkocht...Nu nog ?

C&S Algemeen

zondag 23 november 2014 - 17:07
Wiebe

Wiebe

Ik kan dat hier 'gewoon' bij de Intratuin kopen hoor Paul.
zondag 23 november 2014 - 17:32
Paronoto

Paronoto

Intratuin... dat bestaat hier niet en wanneer ik hier in mijn omgeving in tuincentra er naar vraag dan is hun dat onbekend.... Mijn foto dateert van 2009.....
zondag 23 november 2014 - 17:45
sirius

Sirius

Bij Groendekor St P Leeuw.
zondag 23 november 2014 - 20:35
Paronoto

Paronoto

Bij Groendekor St P Leeuw. 'k Zal toch eerst ne keer telefoneren vooraleer ik naar ginder rijd want ik ben daar ook al 'n paar keren voor niks geweest....en 'k heb nog een klein beetje in reserve.
zondag 23 november 2014 - 20:51
sirius

Sirius

Heb daar een zak van 25(?) liters gekocht. De grootste die ze in huis hadden.
zondag 23 november 2014 - 21:15
Paronoto

Paronoto

Even terug naar 't begin ....klein maar fijn ... Orostachys erubescens

C&S Algemeen

zondag 23 november 2014 - 21:25
Paronoto

Paronoto

Crass. X Buddha's Temple

C&S Algemeen

zondag 23 november 2014 - 22:30
Paronoto

Paronoto

Aloë x Snowflake

C&S Algemeen

zondag 23 november 2014 - 22:37
Paronoto

Paronoto

Anacampceros karasmontana...en zo kan ik nog een poosje doorgaan

C&S Algemeen

zondag 23 november 2014 - 22:42
svoffel

Svoffel

Crass. X Buddha's Temple Dat is wel een heel speciale, maar de andere zijn even prachtig.
De natuur is de grootste kunstenaar die er is .

groetjes
maandag 24 november 2014 - 12:12
Paronoto

Paronoto

De natuur is de grootste kunstenaar die er is"

En als je daar bovenop nog een "handje kunt toesteken"....

Doei
maandag 24 november 2014 - 15:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon