menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tekeningen

Ga naar meest recente reactie

Angus

Angus

Hey allemaal

Ik moet op school sinds dit schooljaar leren tekenen. Ik had tot 3 maanden geleden nog geen schetsboek van dichtbij gezien, dus geen mirakels verwachten, maar ik moest tegen morgen nog wat bloemen getekend hebben, en ik heb hierop kot geen bloemen, dus foto's van succulenten dan maar h
dinsdag 22 januari 2013 - 21:17
Dany

Dany

Het ziet er niet slecht uit voor een beginneling want dat is helemaal niet gemakkelijk.
dinsdag 22 januari 2013 - 22:38
Wiebe

Wiebe

Knap hoor! Ik doe je het niet na.

Wiebe
dinsdag 22 januari 2013 - 23:19
AlainFSD

AlainFSD

Ik heb de allergrootste bewondering voor mensen met een talent, en ben dan ook al vele tientallen jaren in opperste bewondering voor mensen die (soms de instiemste delen van een plant kunnen natekenen) een realistische kijk op miniscule plantendelen kunnen weergeven. Mijn oprechte felicitaties voor een beginnend en belovend kunstenaar !
Er zijn teveel voorbeelden waaraan ik kan verwijzen en waarbij ik haast in kwijl verdwijn vanwege de haast uitzonderlijke kwaliteit van dit soort tekeningen. Terwijl ik dit 'jaloers antwoord' schrijf kijk ik boven mijn pc naar een stokoude prent van een 'Aloe Americana' uit het 'Hortus Eysretlianus' uit 1613. Dit is de eerste prenttekening die ik ooit kocht in de prille jaren 80 van de vorige eeuw.

Nogmaals, van harte met uw probeelsel !


Alain
woensdag 23 januari 2013 - 00:15
Pieter

Pieter

Een heel mooi begin hoor. Vaak vind ik een tekening zinvoller dan een foto voor een identificatie. Op het BCSS forum heb ik ook eens een serie tekeningen gezien van een van de leden daar. Misschien eens gaan kijken.
Mvg,
Pieter
woensdag 23 januari 2013 - 09:55
BOSVROUW

BOSVROUW

Talent,talent,talent!!!!
woensdag 23 januari 2013 - 10:43
WillyN

WillyN

Ik heb altijd gezegd dat het er in zat.
Het moest er juist nog uitkomen h
woensdag 23 januari 2013 - 10:49
Angus

Angus

Bedankt voor de positieve reacties

Op het BCSS forum heb ik ook eens een serie tekeningen gezien van een van de leden daar. Misschien eens gaan kijken.


Ja, op dat forum is inderdaad iemand die planten tekent. Weliswaar een heel pak mooier dan wat ik hier tentoonstel.
Zijn tekeningen (kunstwerken komt al dichter in de buurt, ze zijn echt mooi), en de vrouw die ik in ZA bezig zag met het maken van een aquarel van een bloeiende Aloe doen me hopen dat ik ooit ook zoiets uit mijn mouw kan schudden.
woensdag 23 januari 2013 - 22:48
Paronoto

Paronoto

Oefening baart kunst (met T) anders moet ge u scheren

Zelf heb ik ook wat gekeken en d'er zit inderdaad veel schoon gerief in en dingen die ik ook nog niet gezien had of kende, nooit te oud om nog maar eens wat bij te leren.

Mijn straat was hier al veranderd in een soort "publieke glijbaan"...al dat klein grut kwam hier naar beneden "roetsjen" met hun sledes. Gratis pretpark tot de "zoutwagen" er aan kwam ...En al die papa's met hun auto's ..saboteurs
donderdag 24 januari 2013 - 09:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon