menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vollegrond

Ga naar meest recente reactie

RobertF

Tekst aangepast

RobertF

Wie kweekt tegenwoordig nog in vollegrond? Dergelijke planten zijn toch indrukwekkend? Een gordijn van cereussen als achtergrond in de serre,veel mensen vinden dat lekker woest.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Men heet dit bizarre schoonheid. Heb je ook bij Amerikaanse schoonmoeders.

[afbeelding verwijderd niet-https]/img


[afbeelding verwijderd niet-https]

maandag 11 december 2006 - 12:00
cactelders

Cactelders

Velen hebben die mogelijkheden niet Robert ,maar toch meen ik te weten dat een vollegrond stukje in een serre de " natte" droom is van de meesten onder ons ,mij incluis! Het is gewoon prachtig ! Ik ben benieuwd om Uw collectie eens te zien!
maandag 11 december 2006 - 12:09
Pieter

Pieter

Planten in de vollegrond zijn ook voor mij een droom, het gaat een beetje samen met de droom om een hele grote serre te hebben
maandag 11 december 2006 - 12:22
stekeltje

Stekeltje

zo zijn er nog die daar van dromen, maar anderzijds schrikt me dat een beetje af, maar prachtig is het wel, dat effect kan je nooit krijgen in pot
maandag 11 december 2006 - 12:43
RobertF

RobertF


Beste lieden,

Het heeft voor en nadelen. Als die planten te lang worden is afzagen een hele klus, waar mijn vrienden Fernand en Patrick dan moeten komen helpen. Maar zo zijn we weer eens bij elkaar. Mijn serre is 9 x 4m, dat is toch ook weer niet zo groot. En het is een steeds terugkomende fout dat men denkt dat cereussen meer plaats innemen dan bollen. Zeker niet van klein tot middelgroot. Ik denk dat er onder de liefhebbers veel vooroordelen zijn tegen al wat in de hoogte gaat. Het vraagt gewoon een andere techniek.
Trouwens, al wie mij kent weet dat de deur steeds wijd open staat. Kom maar eens af. Altijd welkom.
maandag 11 december 2006 - 14:20
Lucl

Lucl

Inderdaad een droom van vele en van mij planten in volle grond.
Prachtig gewoon
maandag 11 december 2006 - 17:46
Wardje

Wardje

Dat komt mij precies bekend voor.
maandag 11 december 2006 - 18:04
AshaiRey

AshaiRey

Zeer mooi, mag ik wel een serre hebben die net zo groot is als mijn tuintje

Groetjes Sonja
maandag 11 december 2006 - 20:22
cactelders

Cactelders

I want my own little piece of Texas!!!!!!
dinsdag 12 december 2006 - 00:22
ines

Ines

Wauw Robert chique ..
Het enige wat kan is een grote bak op de grond bij mij, die de indruk geeft dat ze in volle
grond staan, ja misschien te doen...is te proberen, volgend seizoen...
dinsdag 12 december 2006 - 00:40
Marco

Tekst aangepast

Marco

Prachtige foto's Robert.

Graag een vraagje: zijn dat lithopsen in die platte schaal op de grond? En mag je verschillende soorten bij mekaar plaatsen zodat ze zich onder soortgenoten beter voelen en gedijen ? Of is het beter ze soort per soort te planten in aparte potten of (ondiepe) schalen ?

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 12 december 2006 - 20:51
Angus

Tekst aangepast

Angus

het zijn denk ik wel Lithops maar ik heb geen idee hoe ze het beste gedijen (ik heb zelf maar 1 potje met 5 Lithopskes )
dinsdag 12 december 2006 - 21:20
cactelders

Cactelders

Ik zou het ook wel willen één grote pot met gelijkgezind Lithops en een mooie pot Arbomeitiella ook zoals ik zag bij de familie Verhaest deze zomer. Niet dat ik dat ook wil verzamelen maar het is geweldig mooi!
dinsdag 12 december 2006 - 21:37
stekeltje

Stekeltje

de lithops kunnen gerust''dicht'' bij elkaar, je zaait een pakje van 1000 stuks uit en je hebt zo een schaaltje
dinsdag 12 december 2006 - 23:58
RobertF

RobertF


Stekeltje,stekeltje, aan de wand,wie is weer de pikantste van 't land?
woensdag 13 december 2006 - 09:11
RobertF

RobertF


Wat die Lithops betreft, het zijn verscheidene soorten, en ze staa al 10 jaar samen.

Robert
woensdag 13 december 2006 - 09:13
stekeltje

Stekeltje



Stekeltje,stekeltje, aan de wand,wie is weer de pikantste van 't land?

wat is er mis robert?
woensdag 13 december 2006 - 16:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon