menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Naam van mooie fero

Ga naar meest recente reactie

Crazytus

Crazytus

Wie kent deze super mooie fero...?

C&S Algemeen

dinsdag 23 februari 2010 - 22:14
Harry54

Harry54

Een serieuze vraag verdient een antwoord.
Ik denk aan F. histrix.
Harry
dinsdag 23 februari 2010 - 22:16
Crazytus

Crazytus

Neen mn beste Harry den 54ste...dat is het zekers niet...
dinsdag 23 februari 2010 - 22:20
Crazytus

Crazytus

Ik heb zo twee van die schoonheden,en dit onder"Ferocactus alamosanus"maar ik geloof daar de ballen van,ik weet dat "Alain den eersten" een feroman is,misschien een kleine tip van hem of zijn er nog andere ferokenners...?!
dinsdag 23 februari 2010 - 22:32
maurice2

Maurice2

Crazytus

Ik zou gaan voor Ferocactus pottsii. F. alamosanus is een synoniem voor deze die ook dichter bedoornd is
woensdag 24 februari 2010 - 10:56
jumperke

Jumperke

Welkom terug Harry!

jerko
woensdag 24 februari 2010 - 12:47
Crazytus

Crazytus

Jerko...!!!Ge gaat toch gene jockey worden hé...?Ja tzou kunnen...Jerko...Jockey...
woensdag 24 februari 2010 - 17:53
Crazytus

Crazytus

Ik denk dat Maurice Den Tweede toch weer de nagel op de kop heeft geslagen...!
woensdag 24 februari 2010 - 18:14
Wiebe

Wiebe

Als toevoeging: zowel in het Cactuslexicon als in het Fero-boek van Pilbeam/Bowdery worden F potsii en F. almosanus als aparte soorten behandeld. Van F alamosanus worden wel 2 ondersoorten beschreven nl. 'alamosanus' en 'reppenhagenii'

Wiebe
woensdag 24 februari 2010 - 19:52
jumperke

Jumperke

Jerko...!!!Ge gaat toch gene jockey worden hé...?Ja tzou kunnen...Jerko...Jockey...

Huh, ik ben niet mee Crazy?

jerko
woensdag 24 februari 2010 - 20:58
AlainFSD

AlainFSD

Dit is absoluut geen alamosanus, mijn eerste gedacht gaat idd ook uit naar histrix, moet dat ding in bloei zien om zeker te weten ...
F.potsii en F.alamosanus groeien weliswaar slechts 40/50 km van elkaar vandaan maar lijken absoluut niet op elkaar. F.potsii groeit altijd in schaduwrijke omgeving (onder bomen/struiken) terwijl F. alamosanus een typische 'einzelganger ' is uit de heuvels, bovendien een behoorlijk sterk bedoornde soort, terwijl uw foto een spaarzaam bedoornde soort toont (potsii ?) F. pottsii is bovendien een 'pannekoek-achtige plant'. Ik bedoel hiermee dat de plant altijd breder dan hoog is, in elk stadium van de ontwikkeling van deze plant. De vruchtvorming tenslotte is geheel verschillend wat geenszins een verklaring mag zijn waarom de beide soorten constant met elkaar verwisseld worden en als synoniemen worden verkocht, het lijkt haast op slechte wil ???
Enfin, Uhlig claimt dit jaar op zijn site dat ze uitzonderlijk de echte alamosanus zaden te verkopen. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Jammer dat een mens bij de 'grote soorten' Fero's zo lang op bloei moet wachten om het resultaat te kunnen checken. . . .

AlainFsd
donderdag 4 maart 2010 - 00:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon