menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voorjaar

Ga naar meest recente reactie

micraracer

Micraracer

Hallo weereens allemaal goed 't nieuwe jaar begonnen.Ik vind dat jullie er vlug bij zijn met knoppen en bloemen op julie cactussen en andere succulenten bij mij is zelfs nog geen begin van groei te zien,laat staan knoppen.Maar dat zal hier ook best wel komen daar ben ik niet bang voor.

Gr Mart.

C&S Algemeen

donderdag 11 februari 2010 - 12:07
Crazytus

Crazytus

Welk type van gsm is da...?!
donderdag 11 februari 2010 - 22:15
clubbrugge

Clubbrugge

Mart,

Laat hopen op een vruchtbaar en goed groeiseizoen.
Groeten,
Nicolas
maandag 15 februari 2010 - 14:54
Crazytus

Crazytus

En da dienen klote winter gauw mag voorbij zijn...!!!
maandag 15 februari 2010 - 18:45
Alain1

Alain1

Ik heb ook eens zitten speurneuzen en een Gymnocalycium damsii en Cleistocactus vormen reeds knoppen ... 't zal gaan beginnen En het mag snel wat warmer worden ook dat mijn kachels wat minder electiciteit verbruiken ...
maandag 15 februari 2010 - 19:46
cactuszot

Cactuszot

Bij mij ook reeds knoppen op o.a. turbinicarpus valdezianus, enkele steno's en een mammillaria longiflora. Ter info : ik heb geen serre, cactussen staan gewoon in onverwarmde kamer (een goeie 7°)

mvg
Geert
maandag 15 februari 2010 - 19:56
Crazytus

Crazytus

Goe bezig Geert ik heb het zo meer dan 10 jaar gedaan...!
maandag 15 februari 2010 - 20:01
cactuszot

Cactuszot

Blijkbaar is licht geen absolute voorwaarde voor de knopvorming. Ik sta er telkens versteld van dat zelfs mijn echinocereussen (weliswaar iets later dan bij overwintering in een serre) bloeien.
De enige plant die ik tot nu toe nog niet in bloei heb gekregen is mijn mammilopsis senilis. Het is nochtans een prachtige, grote plant, maar om te bloeien heeft ze blijkbaar geen zin. Kent er iemand een toverformule om dit moeilijk geval in bloei te krijgen ?

Geert
maandag 15 februari 2010 - 20:11
Pieter

Pieter

Geert, mijn plantjes zijn allemaal tussen 0,5 en 1,5cm groot, dus ervaring heb ik niet. Maar als ik me niet vergis wil deze plant vooral zo veel mogelijk licht hebben. Natuurlijk kan je ook gewoon pech hebben en heb je gewoon een exemplaar dat niet zo bloeiwillig is.
maandag 15 februari 2010 - 20:23
micraracer

Micraracer

hoi crazytus dit is echt geen goedkoop gsm-etje hoor maar ik geef toe dat t een beetje een mislukte foto is maar ik had jammer genoeg geen andere van mijn laatstbloeiende cactus in 2009.sorry.

gr mart.

C&S Algemeen

dinsdag 16 februari 2010 - 11:41
micraracer

Micraracer

Hoi Alain en Geert ik kan echt nog geen enkel knopje op mijn cactussen ontdekken hoor maar dat zal echt wel komen als die rotwinter maar eens zou stoppen.

gr mart.

C&S Algemeen

dinsdag 16 februari 2010 - 11:46
tjeef

Tjeef

Mammilopsis senilis

Foto zomer 2009, staat zo hoog mogelijk tegen de ruit, ofwel is het de koffiefilter die het hem doet...?

mvg

Jozef

C&S Algemeen

dinsdag 16 februari 2010 - 11:57
jumperke

Jumperke

Jozef, dat ligt aan de goede lucht hier in Heule, of aan de goede zorgen van de liefhebber?
Mooi plantje met een schitterende bloem!

jerko
dinsdag 16 februari 2010 - 12:20
succulentimon

Succulentimon

voorlopig enkel knopjes bespeurd aan twee fossulo's en aan mammillaria carmenae

en ook de sinningia's die al de tijd in de living zijn gebleven en af en toe water gekregen zijn nieuwe loof aan het aanmaken

in mijn onverwarmde bakjes buiten durf ik niet kijken terwijl deze derde-is-het-al-zeker winterprik op zijn einde lijkt te lopen

ahja, 1ne turbinicarpus valdezianus is ook al knopjes aan het zetten

en euphorbia obesa vormde vele knoppen doorheen de winter maar het opengaan ervan laat op zich wachten

ook wel wat vetplanten natuurlijk, bv. echeveria diffractens wordt wat bloeien betreft binnenkort opgevolgd door sedum pachyphyllum zo te zien

simon
dinsdag 16 februari 2010 - 13:24
cactuszot

Cactuszot

Prachtig contrast, die felrode bloem tegenover die witte doornen van M. senilis, Jozef. Die van die koffiefilter snap ik echter niet ????

Geert
dinsdag 16 februari 2010 - 21:41
Crazytus

Crazytus

Aan Mart.
Dat van die gsm da was wel een graptje...,wel vergeet ik bewust een smiley te gebruiken,dus hou het zout steeds bij de hand...!!!(tussen haakjes...prachtige Gymno's heb je daar...)
Aan Jozef,Jerko,
Alles zal allicht beter zijn in Heule,maar dat de bloempotten zo duur zijn da je als cactusverzamelaar koffiefilters(uit teen of tander goedkoop café)moet gebruiken om verdoms mooie mammillaria's met prachtige bloemen in te kweken dat gaat mijn petje(muts voor deze van hier boven...!)te boven...!!!(miljard wa ne uitleg zo laat op den avond...!)
dinsdag 16 februari 2010 - 23:52
jumperke

Jumperke

Ja Crazytus, ge hebt het hier nog nie allemaal gezien in Heule ze!

jerko
woensdag 17 februari 2010 - 00:10
Crazytus

Crazytus

Als het aan het zomeren is,kom ik eens kijken hoe men daar koffie zet...!
woensdag 17 februari 2010 - 00:15
tjeef

Tjeef

Je zal er zelf een koekje bij krijgen...
PS. Die koffiefilters komen niet uit teen en 't ander GOEDKOOP café,
het gaat hem misschien door de koffie ("frut" in WVL dat er nog in is)

mvg

Jozef

C&S Algemeen

woensdag 17 februari 2010 - 13:08
Crazytus

Crazytus

Prachtige plant en bloem...maar of dit nu echt een Mammillaria is...?!Hmmm,ze maken er een zootje van,mijn gedacht...!
Cochemiea durven sommige ook al bij Mammillaria plaatsen...! http://picasaweb.google.com/crazytus/Cochemiea#

C&S Algemeen

woensdag 17 februari 2010 - 14:17
Crazytus

Crazytus

Aja je denkt da ook...?
zoek het maar eens op mn vriend...!
woensdag 17 februari 2010 - 14:24
Crazytus

Crazytus

Nie te lang weg blijven hé...en niks doen dat ik niet zou doen...!
woensdag 17 februari 2010 - 15:39
micraracer

Micraracer

ik heb vandaag wat knopjes zien komen op mijn Thelocactus hexaedrophorus fosulatus ze zijn nog ontzettend klein,maar ze zijn er in ieder geval deze moet straks lichtgeel bloeien als t goed is,ik zal n foto bijvoegen van vorig jaar.

Gr Mart.

C&S Algemeen

woensdag 17 februari 2010 - 16:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon