menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Naamsverandering

Ga naar meest recente reactie

micraracer

Micraracer

Hallo allemaal,klopt 't dat Weingartia tegenwoordig ook al bij de Gymnocalyciums word gerekend.Als ik dit fout heb verbeter me dan.
BVD.

Gr Mart.
donderdag 15 oktober 2009 - 22:11
AlainFSD

AlainFSD

Weingartia's zijn in de loop der jaren zowat overal bij ingedeeld, wegens niet echt bij een systeem passend wat meestal alleen theoretisch klopt.

Het Gymnocalycium verhaal is inmiddels een vrij oud hoofdstuk in de geschiedenis van de Weintjes dat dateert uit de vroege jaren 60 van vorige eeuw.
Tot welk geslacht ze achetraf nog allemaal zijn 'gemergd' kan eventueel onderwerp zijn voor een toekomstige quiz op dit forum, LOL

mvg,

Alain
donderdag 15 oktober 2009 - 22:16
micraracer

Micraracer

ik doe mee aan deze quiz en deel ze deze keer in bij Thelo's.

LOL

gr Mart
zaterdag 17 oktober 2009 - 11:25
Wiebe

Wiebe

Geen literatuur bij de hand maar volgens mij deelt Hunt Weingartia in bij Rebutia. Nieuwe ontwikkelingen zijn dat Weingartia en Sulcorebutia worden samengevoegd onder de naam van Weingartia (oudste rechten).

Wiebe
zaterdag 17 oktober 2009 - 12:21
dolf

Dolf

Wie bied er meer
zondag 18 oktober 2009 - 08:56
jumperke

Jumperke

Bij mij blijft alles zoals het is, geen naamsveranderingen.
Weingartia blijft Weingartia, Neochilenia verandert niet in Eriosyce . . .

jerko
zondag 18 oktober 2009 - 16:29
micraracer

Micraracer

Hoi Jerko zo denk ik er namelijk ook over allemaal die veranderingen,je weet op de duur niet meer wat je presies hebt en wat niet,zo blijft Eriocactus bij mij ook nog steeds Eriocactus en niet Noto.Bedankt allemaal voor de reacties.

Gr Mart
vrijdag 23 oktober 2009 - 19:22
cactuszot

Cactuszot

Ik gebruik ook meestal die oude benamingen. Eerst wil men alles opdelen, dan weer samenvoegen. Er is toch een duidelijk onderscheid tussen bvb die eriocactussen en de andere noto's.

Geert
zaterdag 24 oktober 2009 - 11:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon