menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe doen ze dit

Ga naar meest recente reactie

Harry54

Harry54

[afbeelding verwijderd niet-https]

Harry
vrijdag 2 januari 2009 - 22:58
cactelders

Cactelders

Ik had deze ook in de schuif liggen , en een beetje vergeten ! Het moet volgens mij toch vlugger groeien dan bij ons , niet ?
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 2 januari 2009 - 23:31
Botanist

Botanist

Hebben jullie al naar de prijzen gekeken die ze hiervoor durven vragen ?
zaterdag 3 januari 2009 - 23:39
Harry54

Harry54

Ja, dat heb ik. 6,99 per pot. Dat viel mij niks tegen moet ik zeggen, maar niettemin: ik was sterk en heb niks gekocht.
Harry
zaterdag 3 januari 2009 - 23:56
cactelders

Cactelders

Bij mij was het 7,50€ wat ik eigenlijk niet zo overdreven vind ; er is daar extra werk aan hoor !
zaterdag 3 januari 2009 - 23:56
Botanist

Botanist

Jullie weten toch dat het gewoon een paar Sansevieriabladeren zijn die ineengevlocten zijn, meer niet. En meestal zijn ze amper geworteld, want anders gaan ze scheuten beginnen maken en is de esthetiek eruit.
zondag 4 januari 2009 - 00:08
cactelders

Cactelders

Tuurlijk maar die zijn ferm in elkaar gegroeid hoor dus wortels zullen ze wel hebben anders houden ze geen stand *. Het is uiteraard een tijdelijke opstelling langer dan een paar jaar kan je ze zo niet houden , ze groeien" uit model " !De nieuwe scheuten dienen uiteraard verwijderd ! Zelf zou ik het mij niet aanschaffen , ik vergelijk het een beetje met die Pachyrasoorten die ze ook in elkaar vlechten . Ik zie dan liever zo'n planten in een huis staan dan helemaal geen planten !

*BTW zijn die bladeren zo flexibel dat ze ineens kunnen gevlochten worden misschien?
zondag 4 januari 2009 - 00:14
Harry54

Harry54

Ja, dat laatste vroeg ik mij ook al af. Ik heb een paar gewone staan en due zijn helemaal niet zo soepel dat ze dat gevlecht toelaten.
H.
zondag 4 januari 2009 - 00:29
cactelders

Cactelders

Het enige dat ik zie is het volgende : De plant een ganse tijd verwaarlozen en zeker geen water geven om dan als ze slap is te vlechten en daarna opnieuw goed te verzorgen ?????????
Vergeet niet dat wij ons planten meestal té graag zien he !
OF : afsnijden , laten drogen/vlechten of in omgekeerde volgorde en dan oppotten en bewortelen !!!!!
zondag 4 januari 2009 - 00:35
Botanist

Botanist

Citaat: *BTW zijn die bladeren zo flexibel dat ze ineens kunnen gevlochten worden misschien?

Het is een hele klus maar het gaat. Bladeren die een tijd droog staan zijn soepel.
zondag 4 januari 2009 - 00:38
jef001

Jef001

Dit is chinesen brol dat in nederland verder opgekweekt word!
die chineeskes hebben tijd genoeg om dit te doen he en kosten niveel
maandag 5 januari 2009 - 11:35
Paronoto

Paronoto

Zeg nooit HET BESTAAT NIET.....en toch zijn er ....... die daar geld voor geven!
Quibus quorom etc
maandag 5 januari 2009 - 17:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon