menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Drogen van WITTE hortensia

Ga naar meest recente reactie

Margo_ZONNEKE

Margo_ZONNEKE

Heeft er iemand misschien een idee hoe je WITTE hortensia het best kan laten indrogen. Het lukt me wel met andere kleuren maar niet met de witte.

Alvast bedankt!
woensdag 6 juni 2007 - 02:18
Nigella

Nigella

ik laat die drogen aan de struik, tot ze zoals papier aanvoelen, maar dan zijn ze niet meer wit maar groen

Misschien eens proberen zoals sommigen de gewone Hortensia's laten indrogen, stengels in een rooster zetten om de bloemen niet tegen elkaar te laten komen. De stengels in 1 cm water zetten en het water gewoon laten opdrogen. Geeft mooi resultaat. Sommige bloemen vallen wel een beetje open. Je kunt dit voorkomen door vooraleer op water te zeten juist onder de bloemaanzet, die ministeeltjes met een heel fijn ijzerdraadje (bloemschikdraad) iets dichter toe te binden
woensdag 6 juni 2007 - 03:50
chouke

Chouke

Ik heb vandaag net gehoord dat je de bloemen in een vaas met water moet plaatsen (niet teveel water want anders rot de stengel) met een eetlepel suiker erin. Laat dit staan gedurende een dag of twee. Daarna hang je de bloemen (afzonderlijk) ondersteboven. De suiker zakt naar de bloemhoofden en de bloem droogt mooi uit. Het proberen waard....
zondag 24 juni 2007 - 04:32
Nigella

Nigella

zeker het proberen waard, wil ik wel eens testen , maar vrees toch dat de bloemen al een zekere volheid moeten hebben en ze nu nog te jong zijn daarvoor. Sommige zijn zelfs te weinig vol om gewoon oasis te verwerken

en of de bloemn wit blijven ???? meestal droog ik ze maar als ze groen zijn. Ik ga het toch ook eens proberen met die suiker er bij
zondag 24 juni 2007 - 05:12
Geke

Geke

welke hortensia droog je nigella, die zo mooi groen opdroogt?
zou dat kunnen met die "Annabellen"? (Hydrangea arborescens "Annabelle")
zondag 1 juli 2007 - 18:09
Nigella

Nigella

welke hortensia droog je nigella, die zo mooi groen opdroogt?
zou dat kunnen met die "Annabellen"? (Hydrangea arborescens "Annabelle")

Neen die zo mooi wit indroogt is een witte grootbloemige; maar ook de Annebelle droogt groen in, maar hij moet toch net als de andere papierachtig aanvoelen om af te knippen als je hem omgekeerd droogt
maandag 2 juli 2007 - 02:04
Pruimke

Pruimke

wat hievoor ook helpt is je bloemen bestuiven met een mengsel van water en gewone wasverzachter deze laat je ondersteboven drogen en deze blijven hun natuurlijke kleuren behouden.

Succes
woensdag 22 augustus 2007 - 21:56
Nigella

Nigella

met haarlak bespuiten houdt ook meer de natuurlijke kleur (supermooi die blauwe)
donderdag 23 augustus 2007 - 10:06
Pauline

Pauline

hallo,

Dit is uit een tijdschrift "schikken met bloemen" halfjaarlijks hobby magazine en daar staan verschillende methode's in oa "DROGEN MET GLYCERINE"dit kan je bij de apotheker krijgen maar ik weet niet wat dit kost
Je maakt een mengel van gekookt water en glycarine stengels schuin afsnijden en een 2a3 weken op een donkere plaats laten staan. Men raadt dit aan voor bladeren maar waarom eens niet proberen met witte hortensia's ze zouden zelfs nog een beetje bleken
grtjes
Pauline
zaterdag 25 augustus 2007 - 11:34
Jose47

Jose47

Hoi Margo,

Bedankt voor jou vraag, dit vroeg ik me ook al een hele tijd af, lukt mij ook niet zo goed om ze
te drogen, ze worden nogal vlug bruin.
Dus nu proberen maar.
Groetjes
Josée
zondag 26 augustus 2007 - 14:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon