menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cursus

Ga naar meest recente reactie

paula12

Paula12

Hallo allemaal,

Wat hebben jullie weer prachtige bloemstukken gemaakt...... waar halen jullie toch de inspiratie vandaan om steeds weer iets anders te maken .....
Ik wil ook graag iets leuks maken maar ik weet niet hoe te beginnen zonder voorbeeld.....

Ik ben van plan om een "cursus" te gaan volgen via internet bij Nelleke Bontje.... heeft iemand van jullie hier ervaring mee??
Je kunt dan nl. een dvd en/of onlineversie kopen en dan via een stappenplan allerlei creaties zelf maken.... ...
Of hebben jullie nog andere ideeen...

Ik wens jullie een fijne avond, groetjes Paula
vrijdag 8 februari 2013 - 19:41
pakisandra

Pakisandra

ik heb mijn cursus gevolgd bij nha,(afstandsonderwijs)is een cursus van 4 maand ,en als je geslaagt bent,krijg je een getuigschrift
vrijdag 8 februari 2013 - 19:59
Jeannet

Jeannet

Hallo Paula,

Heb jij al eens op Google gekeken. Daar kan je meestal wel iets vinden, en als je aan zoiets deel gaat nemen leer je daar meer van denk ik dan de voorbeelden van Nelleke Bontje namaken. Bij Groei en Bloei kan je ook cursussen volgen en die zitten denk ik ook in Venlo.Hier kan verder niemand jou advies of even helpen met je bloemstuk. Vindt ik zelf prettiger en nog eens gezelliger ook. Ze helpen je aan idee
vrijdag 8 februari 2013 - 20:32
paula12

Paula12

Hallo Pakisandra en Jeannet,

Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik heb op NHA en op Groei en Bloei gekeken.... bij Groei en bloei kon ik geen bloemschikcursus vinden.....
Bij NHA heb ik ook gekeken en dat lijkt me wel iets, ik heb wat informatie gevraagd en hoop dat ik hier antwoord op krijg....
Nu zit ik ook op "cursus ", dat zijn 8 lessen tot april, iedere maand maken we een stuk, heel erg leuk en gezellig maar ik vind het jammer dat ik niets op papier heb zodat ik het nog eens na kan kijken want na een tijdje weet je niet meer precies hoe het eigenlijk ook alweer precies moest.....

groetjes Paula.
zaterdag 9 februari 2013 - 13:27
paula12

Paula12

Hoi Pakisandra,

Is het de moeite waard om deze cursus te volgen, leer je er verschillende technieken en krijg je hier ook wat van op papier zodat je het na kunt lezen ? En hoe zit het met de materialen ...
Ik hoop dat je me hier antwoord op wilt geven zodat ik iets meer weet hierover, jij hebt deze cursus tenslotte gevolgd en met succes wat ik gelezen heb. En je maakt prachtige stukjes !!!

Groetjes Paula
zaterdag 9 februari 2013 - 13:31
pakisandra

Pakisandra

je hebt de hele cursus op papier ,va, les 1 tot les 16.je moet per les 10 schriftelijke vragen doen ,en telkens 1 bloemstuk maken. je leert alles van a tot z.ik heb er geen spijt van ,en ik heb mijn getuigschrift behaald met 8.9
je doet de lessen op je eigen tempo,maar 4 lessen per maand zijn gemakkelijk te halen.de cursus is ook overzichtelijk en alles tot in de puntjes uit gelegd
voor de materialen van bloemen ,daar zorg je elf voor omdat het een thuiscursus is,je kan het goedkoop houden ,met bloemen in de aldi te kopen ,en je opvulmaterialen ,in een tuincentra.en het leukste vanal ,je hebt op het eind een getuigschrift
zaterdag 9 februari 2013 - 15:36
paula12

Paula12

dank je wel..... ik ga erover nadenken, want het lijkt me toch heel moeilijk, als ik jouw cursusstukken zie, om dit allemaal op afstand alleen te moeten doen zoals ik gelezen heb van jouw egyptisch stukje....

gr. Paula
vrijdag 15 februari 2013 - 09:59
pakisandra

Pakisandra

paula,laat u er niet door afschrikken,alles is stap voor stap uitgelegt in de cursus.hoe je het moet doen ,en weleke bloemen je ervoor kan gebruiken
vrijdag 15 februari 2013 - 10:32
Roeli

Roeli

Maar , Paula, je hebt, hier op het forum, toch voorbeelden genoeg.
Wij vinden het alleen maar leuk als iemand een bloemstuk als voorbeeld gebruikt.
En je zult zien dat het toch niet precies gelijk wordt.
Want, al doende, blijkt het bloemstuk , waar je mee bezig bent, toch eigen idee
vrijdag 15 februari 2013 - 13:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon