menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Classic

Ga naar meest recente reactie

riekdijk

Riekdijk

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 21 november 2008 - 00:47
poppy

Poppy

nou riekdijk jii kan er wat van hoor.
super mooi , wil ik hier ook wel hebben .
geniet steeds van je stukjes.
groet van poppy
vrijdag 21 november 2008 - 07:08
Lysianthus

Lysianthus

Jij hebt het in je vingers meid.
Zijn die hoge paarse, Cleome op dat eerste stuk?
vrijdag 21 november 2008 - 08:58
decoels

Decoels

hallo,

Mijn voorkeur gaat uit naar nummer 2, ik vind de kleur van de bloemen beter passen bij de hoge vaas, PRACHTIG !
vrijdag 21 november 2008 - 09:08
Jeannette1

Jeannette1

Hai Riekdijk, helaas zijn er nog steeds mensen die niet weten of willen weten dat er hier rose en blauwe popjes in de topics staan.
Dit voor mannekes en vrouwkes! maar daar komt men ooit wel eens achter!

Nu je bloemstukken, ik heb nog wel een plaatsje voor deze schitterende kunstwerken hoor!!!
Zelf doe ik je dit niet na, maar geniet dubbel van al je creativiteiten!
Bedankt voor het plaatsen van de foto's!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 21 november 2008 - 10:23
Loeken

Loeken

Hoi, Riekdijk

Beide stukjes zijn prachtig, maar mocht ik mogen kiezen, zou ik toch het 2de nemen.
Maar ik veronderstel dat dat niet het geval is ???
Het 2de vind ik ook beter passen bij de vaas ,en het is iets gevulder dan het eerste , he.

Groetjes, Loeken
vrijdag 21 november 2008 - 10:33
nadine1951

Nadine1951


mooie werkjes mijn voorkeur gaat ook naar het 2 stukje

groetjes nadine
vrijdag 21 november 2008 - 13:36
kerstkind

Kerstkind

Hoi Riek,

je bent weer bijzonder ijverig!!
Beide stukken zien er geweldig uit

groetjes José
vrijdag 21 november 2008 - 14:51
mar10

Mar10

mooi, ik heb juist dezelfde vaas als op foto nr2, dus ga ik je stukje eens namaken

vrijdag 21 november 2008 - 15:49
Jose47

Jose47

Hoi, hele mooie stukken, ik kies ook voor 2 en dan 1......
Groetjes
Josée
vrijdag 21 november 2008 - 17:14
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi
Weer twee schitterende creatie's,
doe mij ook maar de tweede,ik weet al
waar ik hem neer ga zetten.

Gr Marga
vrijdag 21 november 2008 - 22:53
miet1

Miet1

hoi
2mooije stukjes maar kies
voor het 2de
groetjes miet1
zondag 23 november 2008 - 10:47
forza

Forza

Hoi Riekdijk,

bedankt voor je p.m. Ik geef graag workshops bij bejaardenhuis, op onze school, minimaal 1x op de 2 maand. Bij de bejaarden is het altijd heel gezellig, ze duwen maar wat samen wat betreft verse bloemen, evt. droogbloemetjes ertussen, of straks weer voor de kerst (kerststukje), als ik tijd heb om foto's te maken laat ik ze weleens zien op het forum. Op de school doe ik voor iedere groep weleens wat maken, vooral bij de kleintjes is het altijd leuk, bij de grotere vanaf groep 6 t/m 8 jaar zijn ze echt wel leergierig en proberen ook hun eigen fantasie te gebruiken, heel leuk om te doen.Dan zie je pas hoe creatief kinderen met begeleiding kunnen zijn, vragen ook altijd hoe ik het vindt, is echt heel leuk, krijg er veel voldoening en waardering voor terug.
In ons dorp geef ik 1 x op de2 of 3 maand ook workshops met verse bloemen, of per seizoen een workshop. Nu ben ik bezig met het voorbereiden voor een workshop voor de kerst, dus kerstsfeer gebruiken, moet dus wel iets maken dat voor de dames wat tijd in beslag neemt (2 tot 2,5 uur). De materialen voor de workshops koop ik bij de groothandel (verse bloemen/takken, bladeren en de schotels, theeli.houders etc. ook bij de groothandel, anders wordt het te duur. Voor mijzelf als ik maar 1 of 2 stukjes wil hebben koop ik de bloemen meestal op de weekmarkt in Maastricht, is dan toch voordeliger, omdat ik bij de groothandel meerdere bloemen moet kopen. De schotels,potjes of vazen koop ik voor mezelf wel bij de groothandel.Vanmorgen met een vriendin van mij adventstukje gemaakt, heb ze op het forum geplaatst, kun je kijken wat een verschillende stukken het zijn geworden. Voor mezelf maak ik ook iedere week een vers bloemstukje, een huis zonder vers bloemeke vind ik niks en is kaal.Dus kijk maar eens op het forum en geniet en laat ons ook maar genieten van jou bewonderingswaardige creaties. groetjes van Rini
dinsdag 25 november 2008 - 14:00
forza

Forza

Hoi Riekdijk,
Nog vergeten te vermelden dat ik jouw 2 klassieke variaties echt prachtig vind, heel leuk met die takken erbij .Echt mijn favorieten. OOk hele mooie bloemen gebruikt, koop jij de bloemen ook bij de groothandel?groetjes van Rini
dinsdag 25 november 2008 - 14:03
riekdijk

Riekdijk

Hoi Rini,

Ik geef alleen cursussen van september tot aan pasen en dan elke groep 1 x per maand.
De cursisten nemen zelf de materialen mee, werkt heel prettig.
Ze maken wel het zelfde stuk, maar doordat iedereen haar lievelingsbloemen mee neemt krijg je een heel ander stuk.
De bloemen voor mezelf koop ik meestal op de markt en wat ze dan niet hebben gewoon bij een bloemist.
Jij maakt ook erge leuke stukken hoor!!!!
dinsdag 25 november 2008 - 15:08
forza

Forza

Hoi Riekdijk,

Leuk jouw berichtje, bedankt.
Was vroeg klaar op school en dan even gauw de restjes gebruiken, even op forum gezet.
Ik ben wel blij met dit forum, geeft je altijd wel iets extra om te beginnen en iets klaar te maken.
En het interessantste vind ik nog wel dat er echt veel leuke ideeën worden geplaatst, die we zelf met onze eigen inspiratie kunnen gebruiken.

Ik heb ook al eens geprobeerd om de mensen hun eigen materiaal mee te laten nemen,maar de ene had dan teveel/teweinig bloemen en de ander vond haar schaal/bakje of zo niet zo leuk als die ander bij zich had. Ik ken de mensen ondertussen wel en weet van welke kleur bloemen ze houden, en dan toch allemaal dezelfde bloemen en schaal/bakje en toch is ieder stukje weer apart op eigen manier gemaakt, is ook heel leuk om te zien als de mensen heel enthousiast met hun eigen creatie naar huis gaan, het geeft me veel plezier om dat te zien, dat zal jij ook wel hebben.... een tevreden gevoel.
Maak maar lekker wat stukjes en veel succes met je workshops, laat maar alles aan zien.
groetjes van Rini.
dinsdag 25 november 2008 - 15:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon