menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witte abeel

Ga naar meest recente reactie

christine2

Christine2

hello allemaal

Verschillende jaren gezocht naar witte abeel en gisteren na een wandeling
eindelijk een plaats gevonden niet ver van mij vandaan (woon niet ver
van Brussel).
Nu een vraagje
Ik heb gelezen op het forum dat je de bladeren kunt invriezen. Hoe doe je dat dan.
De blaadjes plat leggen op elkaar en in een diepvriesdoos steken of plastiek zak en
zo de diepvries in. PLakken ze dan niet aan elkaar. Graag wat raad ik zou daar graag
eens een styropor stuk willen beplakken met bloemen er op voor op het graf van mijn
ouders op 1 november.

Alvast bedankt groetjes christine
zaterdag 18 augustus 2007 - 11:28
Nigella

Nigella

alle blaadjes met steeltjes (als je ze zo wil verwerken, dat geeft speels effect) mooi op elkaar in diepvriesdozen (ijskreem) in zakken breken ze als er iets tegen komt als ze vervroren zijn.
komen vrij snel los van elkaar als je ze ontdooit voor verwerking
ze zijn prima te verwerken met pritt (stiftlijm) maar evengoed met goekope stiftlijm die nu wel te krijgen zijn in Aldi en zo...Ze lijmen makkelijk aan beide zijden. Maar je moet wel zorgen dat je de biuitenrand mooi inlijmt anders komen ze los (wat ik afschuwelijk vind als je zo'n stukken ziet vb op tentoonstellingen) Ik neem steeds een oud tijdschrift en leg hetblad er op veeg er lijm aan en dan geeft het niet als je wat op je tijdschrift zit, je kunt op die manier ook makkelijk telkens een nieuw blad draaien en dan heb je minder vuile handen, dan dat je het op krantenpapier verwerkt

als je vb een krans of een andere vorm met abeel gelijmd hebt, kun je het in een zwachtel of in een oude nylonkous of dergelijks steken, zodat alles mooi op zijn plaats blijft.

succes en..je hebt geluk dat je er gevonden hebt
zaterdag 18 augustus 2007 - 12:14
beertje

Beertje

Hallo Christine2,
ik ben ook al heel lang op zoek naar witte abeelbladeren, maar heb er tot nu toe nog geen gevonden.
Ik woon ook niet zo heel ver van Brussel.
Zou het alstublieft mogelijk zijn om de plaats waar je de witte abeel gevonden hebt te zeggen?
Heel erg bedankt bij voorbaat,
Beertje
zaterdag 18 augustus 2007 - 13:02
christine2

Christine2

Hallo Beertje
In Ruisbroek om naar de sporthal te gaan waar vroeger de Chiro was
Ik ben daar straks geweest vele blaadjes hebben gaatjes heb er toch noch wat gevonden
Ook aan de tunnel onder de spoorweg aan de vaartkant staat er witte abeel daar ben ik
nog niet gaan kijken hoe de blaadjes er uit zien.
Als je dat kan helpen

Groetjes
zaterdag 18 augustus 2007 - 19:53
christine2

Christine2

NIgella

Bedankt voor de tip dat je mij hebt gegeven
Ik zal de blaadjes strak in mijn diepvriezer steken in een doos van ijscreme

Groetjes christine2
zaterdag 18 augustus 2007 - 19:55
beertje

Beertje

Hallo Christine2,
eerst en vooral heel erg bedankt vorr de vindplaats van de witte abeel.
Ik ben gisteren op de 2 plaatsen bladeren gaan halen.
Hierbij een paar foto's.
Ik hoop dat het de juiste bladeren zijn.
Moet je die dan met de groen kant ergens opkleven (bijvoorbeeld op een krans), zodat de witte
kant zichtbaar is?
Met vriendelijke groeten,
Beertje


[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 20 augustus 2007 - 12:51
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

ik dacht dat ik hierboven reeds aan gegeven had dat je zowel de groene als de grijze kant als bovenkant kunt gebruiken (ze lijmen langs beide zijden) . Ik doe dat al meer dan 15 jaar zo, maar meestal langs de grijze kant naar boven

door elkaar gebruikt heb ik het ook wel al eens gezien, maar dat vind ik absoluut niet rustgevend
succes

maandag 20 augustus 2007 - 14:46
christine2

Christine2

Ja Beertje zoals Nigella zegt. IK gebruik de witte kant zal die op een styropor
vorm plakken. Maar ze zitten nu
in mijn diepvriezer tot einde oktober voor een Allerheiligen stuk te maken voor
het graf van mijn ouders. Zal dan eens proberen van foto door te sturen van het
bloemstuk. Het is maar te hopen dat ik tegen dan een nieuw toestel heb want de
mijne oude digitale 4jaar oud heeft het opgegeven.

Groetjes
maandag 20 augustus 2007 - 18:58
Jose47

Jose47

Hoi Christine2,

Je vind abbeelbladeren heel dikwijls langs op- en afritten van de autostrades. Je kan er alleen niet gemakkelijk bij.

Ik vind ook dat als je ze opraapt van de grond dat ze makkelijk vlekken vertonen en niet meer zo mooi zijn.
Begin dit jaar heb ik dus zelf in mijn tuin 3 abbeelboompjes geplant, 2 ervan zijn doodgegaan, werden helemaal zwart, de derde is in leven gebleven en heeft al heel wat mooie blaadjes, nu hoop ik maar dat de plant het blijft doen, ik vind de bladeren ook prachtig.
Groetjes
Josée


Hoi Beertje,


Je hebt heel mooie bladeren gevonden, zonder één vlekje op. Heel mooi.
Groetjes
Josée
zondag 26 augustus 2007 - 12:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon