menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Frisse rabarbertaart

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

"Frisse rabarbertaart".

1/2 kg gewassen en ongeschilde maar in stukjes gesneden rabarber
een bladerdeeg- of kruimeldeegbodem
2 kopjes suiker
1 kopje zelfrijzende bloem
4 eieren

Beleg de taartvorm met het deeg en prik er enkele gaatjes in.
Meng in een kom de rabarber met de 1 kopje suiker en laat 5 min. Staan. Doe dan de gezeefde bloem er bij. Doe dit mengsel bovenop het deeg.
Daarboven giet je een mengsel van 4 goed los geklopte eieren met 1 kopje suiker

De taart 45 ' (naargelang type oven) bakken op 200°.

Ik had dit keer niet ten volle 1/2 kg rabarber en heb aangevuld met Mango, schitterend van smaak
zaterdag 24 juni 2006 - 21:09
Victor44

Victor44

Nigella,probeer nu je taartbodem nog eens zelf te maken.Is heel gemakkelijk,superlekker en je hebt altijd een goed krokant deeg. Neem 125gr zelfrijzende bloem
125gr gewone bloem
1theelepel poedergist
1 soeplepel kristalsuiker
125 gr margarine(ik neem steeds Alpro)
klein geutje melk
Meng dit alles,rol onmiddelijk uit met deegrol op bebloemd oppervlak(keukentafel)
Bak met beleg op 200grC .Altijd succes verzekerd.
Mia
zaterdag 24 juni 2006 - 22:19
Adrienne

Adrienne

Bedankt beide,

Ik was opzoek naar een goed gebak met rabarber.

groetjes adrienne


zaterdag 24 juni 2006 - 22:45
Nigella

Nigella

victor dank, maar dat is geen bladerdeeg he, wij hebben dat liever, veel lichter
zaterdag 24 juni 2006 - 23:10
ines

Ines

Hehe dat moet ik weer eens uitproberen ik heb nog rabarber in de tuin,weer een kilootje
voor de lijn
zondag 25 juni 2006 - 00:48
Victor44

Victor44

Neen,geen bladerdeeg maar wel supergoed. En de dag erna is het nog altijd even goed. Is recept van vroegere bakker.
zondag 25 juni 2006 - 18:56
Nigella

Nigella

zal eens proberen
zondag 25 juni 2006 - 20:31
Tomateboer

Tomateboer

MMMMMMMMMMMM,lekker he?
Hier maak ik ze ook soms en ik vind rabarbetaart heerlijk
grt
dinsdag 27 juni 2006 - 12:41
florentina

Florentina

Nigella,

Vandaag heb ik je rabarbertaart uitgeprobeerd. Ik heb de rabarber aangevuld met verse abrikozen.
Onder die mengeling heb ik ook nog kaneel, echte vanille en geraspte sinaasappelschil (biologische)
gedaan. Voor de afwerking heb ik bovenop nog amandelschilfers gelegd.
Mijn bezoek vond ze heel lekker, alles is op.

Volgende keer zal ik (naar mijn smaak) wat minder suiker gebruiken, of zoeten met agavestroop.
zaterdag 1 juli 2006 - 20:18
Nigella

Nigella

Florentina
jij bent blijkbaar ook zo iemand , (zoals ik) die altijd recepten aanvult, ik kan ook geen recept letterlijk navolgen. En dat geeft soms eenheerlijk resultaat he. Bij ons was het omwille van rabarbertekort ook heerlijk met die mango die ik er bij gedaan had. Nadeel van ons experimenteren is dat we soms meerdere producten mengen en dat je de uitgesproken smaak van één of twee dingen dan niet meer hebt.

Als we nog eens aan een recept foefelen (zoals wij dat zeggen) kunnen we nog elkaar tips geven he!!

Ik zelf doe ook altijd minder suiker in recepten dan opgegeven. en grberuik ook regelmatig vervangmiddelen, vb honing, rijstsiroop, of Ahornsiroop
zondag 2 juli 2006 - 12:05
lacegarden

Lacegarden

dat is hier ook altijd zo bij mij. Zou dat niet een beetje aan onze karakters liggen? ik kan het ook niet laten om altijd nog iets bij te voegen of hier nog wat van dit en daar nog wat van dat bij te voegen.
Ik zal dat nooit meer afleren.
woensdag 5 juli 2006 - 18:25
Nigella

Nigella

Misschien iets met karakter te maken, maar ik denk dat het vooral een van onze capaciteiten is "het experimenteren in het bloed" dat ons dat doet doen. Ga trouwens straks of morgen eens die frisse rabarbertaart eens met aalbessen experimenteren
woensdag 5 juli 2006 - 19:32
lacegarden

Lacegarden

Angelo is hier voor een paar dagen. Ik ben nu aan het experimenteren met vulling voor de bloemen van de courgetten

nu vanavond met dezelfde saus die ik maak als ik spagetti carbonera maak , juist voor het opdienen een gepocheerd eitj erover

hij krijgt na zijn voorgerecht (die bloemen van courgetten) koude aardappeltjes met vinaigrette( maar de aardappelen komen van moerzeke, dat is hier bij ons in de streek een delicatesse.
daarbij gandaham met fijne schilfers parmezan, en koude mauve boontjes à la liègeoise .

als dessert: ijs met aardbeien coulis met crème de casis

ja, morgen zullen jullie wel weten of hij op tijd tussen de tomatenplanten geraakt is
woensdag 5 juli 2006 - 20:33
Nigella

Nigella

doe hem de groeten en .....ik denk dat er niemand zo goed gesoigneerd is als hij

woensdag 5 juli 2006 - 21:36
Bowie

Bowie

Als hij nog zoveel goeie dingen zal krijgen, zal hij zo rond als een tonnetje worden en kan hij niet meer tussen zijn tomatenplanten lopen.
woensdag 5 juli 2006 - 21:42
Bowie

Bowie

Gisteren ook 's die rabartaart geprobeerd. Man dat is ongelooflijk lekker, ik heb die lauwwarm en met een bolletje vanilleijs gegeten.
woensdag 5 juli 2006 - 21:43
Tomateboer

Tomateboer

doe hem de groeten en .....ik denk dat er niemand zo goed gesoigneerd is als hij



Dat kan je wel zeggen!
Ik leef hier als god in Frankrijk.
grt
woensdag 5 juli 2006 - 22:39
Nigella

Nigella

allé dan weten we waar we god kunnenvinden
donderdag 6 juli 2006 - 00:00
Nigella

Nigella

wij hebben gsiteren die 'frisse rabarbertaart' met aalbessen in plaats vanrabarber gegeten. Gewoon heeeeeeeel lekker

sorbetje van aalbessen is ook lekker
zaterdag 8 juli 2006 - 11:59
Nigella

Nigella

Deze taart is ook heel lekker als je half rabarber en half abrikozen gebruikt
zondag 16 juli 2006 - 10:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon